۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۹۹۳۶۰

مسلمانان تایوان از کمبود غذای حلال رنج می‎برند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان تایوان که بیشتر آنان را کارگران خارجی شاغل در این کشور تشکیل می‎دهند از کمبود غذای حلال در این کشور آسیای شرقی رنج می‎برند.
مسجد جامع تايوان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حدود 170 هزار مسلمان ساکن در تایوان با مشکل جدی در یافتن غذای حلال در این کشور روبرو هستند.
 
بیشتر مسلمانان تایوان را کارگران خارجی شاغل در این کشور آسیای شرقی تشکیل می دهند و تنها 60 هزار نفر از آنان شهروندان تایوانی هستند که پدران آنها در اواخر دهه 1940 میلادی از چین به تایوان مهاجرت کردند. 
 
مسلمانان جمعیت اندکی از کل جمعیت 24 میلیون نفری تایوان را تشکیل می دهند اما غیر از مشکل یافتن غذای حلال با هیچ گونه تبعیضی روبرو نبوده و می توانند آزادانه به انجام اعمال دینی خود بپردازند.
 
پروفسور نورالدین، از مسلمانان تایوانی که مدرک دکترای خود را از دانشگاه سانفرانسیکو آمریکا گرفته است تصمیم دارد که آگاهی مردم کشورش را نسبت به مسلمانان افزایش داده و این کشور را به مقصدی ایده آل برای توریست های مسلمان تبدیل کند.
 
وی در این ارتباط می گوید: تعداد مسلمانان تایوان اندک است و مردم از عقاید ما آگاهی ندارند اما همین مساله فرصت خوبی در اختیار ما قرار داده است.
 
این مسلمان تحصیل کرده تایوانی خاطرنشان کرد: چینی ها به پیروان تمامی ادیان احترام می گذارند، آنها فکر می کنند که کسانی که به مسجد، معبد و کلیسا می روند انسان های خوبی هستند./990/ب904/د
ارسال نظرات