۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۹۹۹۳۴
حجت الاسلام شکوری:

حفظ احترام بیماران از رسالت های اخلاقی پرستاری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی گفت: در کنار وظایف سنگین و قانونی پرستاران یک سری وظایف اخلاقی نیز جود دارد که حفظ احترام و حرمت بیماران از مهم ترین آنهاست.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس حوزه های علمیه خوی ظهر امروز در جمع پرستاران، پزشکان و مسؤولان شبکه بهداشت شهرستان خوی با اشاره به جایگاه شغل پرستاری از دیدگاه اسلام، افزود: پرستارانی که برای نجات همنوعان خود زحمات زیادی تحمل می کنند از پاداش اخروی بهره مند می شوند.

 

وی به شغل پرستاری در فرهنگ اسلامی از دیدگاه قرآن و روایات اهل بیت (ع) پرداخت و گفت: با توجه به وجود چهره های همچون حضرت یوسف، حضرت زهرا (س) و حضرت زیـنب (ع) ضروری است ابعاد مختلف این شغل تبیین شود.

 

حجت الاسلام شکوری بر نقش و جایگاه پرستاری در تأمین بهداشت و سلامـت جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به نقش آفرینی زنان در پرستاری مجروحین جنگ های صدر اسلام، توصیه های مؤکد بر پرستاری اقشار آسیب پذیر جامعه مانند پیران، کودکان، بیماران و عقب مانده های ذهنی باید ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی پرستاران تبیین شود.

 

وی پرستاری از مجروحان دوران درگیری های انقلاب در سال های 56 و 57، پرستاری از مجروحان درگیری های گروهک ها در سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب به ویژه در آذربایجان غربی، پرستاری از مجروحین جنگ تحمیلی در طول 8 سال دفاع مقدس در بیمارستان های صحرایی و داخل شهرها، پرستاری از مجروحین بمباران های شهری دوران جنگ تحمیلی، پرستاری ویژه از مجروحان شیمیایی را از جمله فعالیت های انقلابی و متعهدانه پرستاران برشمرد.

 

خطیب جمعه خوی تصریح کرد: در کنار رسالت های سنگین و قانونی پرستاران یک سری وظایف اخلاقی نیز متوجه پرستاران جامعه اسلامی است که از مهم ترین آنها می توان به حفظ احترام بیماران اشاره کرد.

 

وی  خوش رفتاری با بیمار، حفظ کردن احترام بیمار، سلام و احوالپرسی با بیمار، آراستگی ظاهر، شوخ طبعی و حفظ حرمت بیماران سالمند را از دیگر نکات اخلاقی برشمرد که باید مورد توجه پرستاران قرار گیرد./936/پ203/ب

ارسال نظرات