۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۰۰۴۰
حجت الاسلام ارشاد خبر داد؛

فعالیت تبلیغی مبلغان حوزه علمیه آذربایجان غربی در مدارس شبانه روزی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: مبلغان و روحانیون حوزه علمیه استان در مدارس شبانه روزی استان مشغول فعالیت تبلیغی هستند.
فعالیت تبلیغی مبلغان حوزه علمیه آذربایجان غربی در مدارس شبانه روزی

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر این روحانیون در ده مدرسه شبانه روزی در هفت شهرستان میاندوآب، شاهین دژ، تکاب، ارومیه، سلماس، ماکو و خوی به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت تبلیغی هستند.

 

وی افزود: روحانیون هجرت به صورت شبانه روزی در این مراکز آماده پاسخ گویی به شبهات دانش آموزان، سوالات شرعی و مشاوره هستند.

 

حجت الاسلام ارشاد مصونیت دانش آموزان از آسیب های اجتماعی، ارتقاء دانش معنوی، آموزش قرآن و احکام و تربیت انسان مؤمن و متعهد از جمله مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

 

وی با بیان این نکته که روحانیون در مناسب های مذهبی نیز برنامه های ویژه و گسترده ای در مدارس اجرا می کنند، ادامه داد: زمینه‌سازی برای استفاده مستمر از روحانی مدرسه و اساتید حوزه علمیه در جلسات خانواده‌ها، دانش‌ آموزان، معلمان و حضور روحانی در بخشی از کلاس‌ های پرورشی به صورت منظم یا پنجره باز در هر پایه تحصیلی از دیگر برنامه های مهم معاونت تبلیغ حوزه  در مدارس است.

 

حجت الاسلام ارشاد به تعهدات حوزه علمیه در این بخش اشاره کرد و گفت: تأمین نیاز های مذهبی مدارس شامل اعزام استاد و ‌تأمین محتوای فرهنگی، برنامه‌ ریزی لازم برای ارائه مشاوره به دانش‌آموزان، نظارت بر محتوای برنامه‌‌ ها و فضاهای تربیتی و فرهنگی مدارس از جمله کتابخانه و سایت، اهتمام برای اقامه نماز جماعت در مدارس، ‌ارتباط مبلغان با دانش‌آموزان در خارج از کلاس مثل زنگ تفریح، صبحگاه و بهره ‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود برای اجرای طرح تربیتی از جمله مهم ترین تعهدات حوزه های علمیه در برپایی این مدارس بوده است.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: هدف از استقرار روحانی درمدارس پاسخگویی به نیازهای فرهنگی دانش آموزان است که قرار بود در مرحله اول روحانیون در مدارس شبانه روزی، استعدادهای درخشان، استثنایی و مراکز تربیت معلم مستقر شوند./936/ت303/ب

ارسال نظرات