۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۰۰۰۴۵
همزمان با ایام فاطمیه؛

ماهنامه تخصصی روضه به پله 27 رسید

خبرگزاری رسا ـ بیست و هفتمین ماهنامه روضه و ویژه شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه با موضوعات فرهنگی و مذهبی چاپ و منتشر شد.
ماهنامه روضه-شماره 27

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بیست و هفتمین ماهنامه روضه و ویژه شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه با موضوعات فرهنگی و مذهبی چاپ و منتشر شد.


یادداشتی از آیت الله مصباح یزدی با عنوان «رسالت مجالس ذکر اهل بیت»، گفت‎وگوی اختصاصی با مهدی سلحشور، مداح کشوری پیرامون «تقارن فاطمیه و نوروز»، نگاهی به فیلم رستاخیز، فاطمه مادر خوبی ها، کتاب الله و عترتی، نوروزتان فاطمی، شهید نواب صفوی، تقارن ایا فاطمیه با نوروز تهدید با فرصت و پرونده ویژه برخی مطالب درج شده در این نشریه است.


سلحشور در پاسخ به این سوال که:« تقارن فاطمیه و نوروز را چگونه ارزیابی می کنید؟» گفت: « اعتقاد من این است که از پیش پا افتاده ترین مباحث است، چون ما یکسری آرمان ها و ارزش ها داریم، یکسری شعائر داریم که اگر مسئله ای با این آرمان ها و ارزشها و شعائر در تعارض قرار بگیرد کنار گذاشته خواهد شد. مانند محرمی که سال های گذشته با نوروز متقارن بود اهمیت ایام فاطمیه از محرم کمتر نیست، مردم مسیر خود را می شناسند، مردم ما مردم 9 دی هستند.»


در یادداشتی دیگر با عنوان« تقارن فاطمیه و نوروز، تهدید یا فرصت؟!» به روایات و سیره اهل بیت(ع) در این رابطه اشاره شده که در بخشی از آن می خوانیم: « امسال شیعیان جهان، نوروزشان را برپا می کنند اما جشن و سرور ندارند و در این ایام از یاد دختر رسول خدا(ص) و «ایام فاطمیه» لحظه ای غافل نمی شوند. غم شیعه با آجیل و لباس نو و... التیام نمی یابد و آرام نمی گیرد.آرامش در ظهور مهدی(عج)فرزندی از فرزندان زهراست.او که بیاید «روزمان»، نو می شود وعید نوروز واقعی را جشن می گیریم.


در ستون اشعار این نشریه ابیاتی با عنوان تبسم غریبانه خواهیم خواند:
برهم بساط شادی کاشانه می زنی
وقتی که حرف رفتن از این خانه می زنی
کم کم که برگ برگ تنت می شود کبود
رنگ خزان به چهرۀ گلخانه می زنی
با هر نفس چو شمع سحر ذوب می شوی
آتش به بال کوچک پروانه می زنی
تنها زمان دیدن بابا به چهره ات
دیدم تبسمی که غریبانه می زنی
دیشب که خواب چشم مرا لحظه ای بود
دیدم دوباره موی مرا شانه می زنی


گفتنی است بیست و هشتمین شماره ماهنامه روضه باصاحب امتیازی هیئت روضه الزهرا، مدیر مسئولی میلاد عچرش و سردبیری میثم صفیر جرفی در هشت صفحه، توسط گروه فرهنگی هنری روضه منتشر شد./9458/ن602/ع

ارسال نظرات