۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۰۰۱۰۵

سید علی فضل الله حمله خاخام یهودی به مسجد الاقصی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت، حمله امروز خاخام یهودی و تندروهای صهیونیست به مسجد الاقصی را محکوم کرد و مقابله علما با فتواهای خاخام‎ها را خواستار شد.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در پیامی حمله جمعی از صهیونیست های تندرو به صحن مسجد الاقصی به رهبری یک خاخام یهودی و رفتن به پشت بام قبه الصخره را به شدت محکوم کرد.

 

وی تأکید کرد: این اقدام خاخام یهودی تجاوزی آشکار و عامل برانگیخته شدن احساسات اعراب و مسلمانان و توهین به مقدسات آنان به شمار می آید. این مسأله در چارچوب نقشه صهیونیست ها برای هدف قرار دادن مقدسات اسلامی و زمینه سازی برای یهودی سازی قدس و سپس سراسر فلسطین صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام فضل الله دولت و ملت های اسلامی را به ایستادگی در برابر این اقدامات فراخواند و گفت: مسلمانان باید هتک حرمت مقدسات اسلامی از سوی صهیونیست ها را محکوم کرده و تدابیر لازم را برای برخورد قاطع با این مسائل اتخاذ کنند.

 

امام جمعه بیروت از فلسطینیان خواست به اختلافات داخلی پایان دهند و تصریح کرد: دشمن صهیونیستی با استفاده از اختلافات داخلی گروه های فلسطینی به تحقق اهداف خود می پردازد. صهیونیست ها می خواهند بر بیت المقدس و مسجد الاقصی مسلط شوند.

 

وی ادامه داد: از همگان می خواهم به دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی توجه داشته باشند و به صورت یکپارچه در برابر توطئه این رژیم علیه قدس و نمادهای دینی اسلامی ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام فضل الله تأکید کرد: علمای مسلمان باید فورا وارد عمل شده و با فتوای خاخام های یهودی مبنی بر جواز اشغال مسجد الاقصی مقابله کنند.

 

گفتنی است یک خاخام یهودی، امروز به همراه شماری از صهیونیست‌های تندرو وارد صحن مسجدالاقصی شدند و این خاخام به همراه دو تندرو دیگر به پشت بام مسجد «قبه الصخره» رفتند./980/ب902/د

ارسال نظرات