۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۰۰۳۴۷

تأکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در عید نوروز

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه و تعطیلات نوروزی تصریح کرد: حرمت ایام فاطمیه را باید حفظ شود و در این ایام عملی خلاف شئونات عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) انجام نشود.
آيت الله محسن حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اهواز، با بیان این که 13 جمادی الاولی بنا به روایتی روز شهادت حضرت زهرا(س) است، اظهار داشت: مؤمنان باید بنا به وظیفه خود در مراسمات عزاداری شرکت کنند و این اقامه عزا را تا ایام فاطمیه دوم ادامه دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت اقامه عزای حضرت زهرا(س) از سوی مردم و دسته جات عزاداری خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) با دیدن عزاداران حضرت زهرا(س) به حق آنها دعا خواهند  کرد.

آیت الله حیدری با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه و تعطیلات نوروزی تصریح کرد: حرمت ایام فاطمیه باید حفظ شود و در این ایام، عملی خلاف شئونات عزاداری حضرت زهرا(س) انجام نشود.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به در گذشت مرحوم آیت الله بافقی اشاره کرد و اظهار داشت: این عالم مجاهد در مقابل کشف حجاب رضا شاه ایستاد و در برابر بی حرمتی خاندان پهلوی به حرم حضرت معصومه(س) نهی از منکر کرد.

وی با اشاره به 25 اسفند ماه سالروز بمباران شیمیایی حلبچه در عراق خاطرنشان کرد: این بمباران که با حمایت کشورهای غربی صورت گرفت، نشان داد که رژیم بعث جهت باقی ماندن در قدرت به مردم کشور خود نیز رحم نمی کند.

آیت الله حیدری در ادامه تصریح کرد: در مقابل این بمباران شیمیایی در حلبچه که به شهادت 5 هزار نفر از مردم عراق منجر شد، سازمان های حقوق بشر سکوت کردند، چرا که آن ها نیز در این اقدام سهیم بودند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سالروز لغو انحصار خرید و فروش تنباکو از سوی انگلیس، اظهار داشت: این اقدام در تاریخ 27 اسفندماه به دستور میرزای شیرازی صورت گرفت.

وی به سالروز سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب از 18 تا 26 اسفندماه به خوزستان اشاره کرد و گفت: استقبال از حضور رهبرمعظم انقلاب در خوزستان بی نظیر بود و تا به امروز نیز چنین استقبالی تکرار نشد.

آیت الله حیدری به دستور رهبری در راستای اجرای طرح آبادانی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: اگر این طرح در زمان خود اجرا می شد در خوزستان نه تنها جوان بیکار باقی نمی ماند بلکه از واردات محصولات کشاورزی به کشور بی نیاز می شدیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اجرای این طرح از دوران اصلاحات تا به امروز روند کندی داشته است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه رئیس جمهور وعده داده که این طرح در مدت سه سال انجام شود./9464/پ202/س

ارسال نظرات