۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۰۰۴۳۵
در راستای ریشه کنی بی سوادی؛

روحانیون طرح هجرت به آموزش بی سوادان می پردازند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی گفت: با امضاء تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه و اداره کل آموزش و پرورش استان، روحانیون طرح هجرت در شهر ها و روستاهای استان به آموزش افراد بی سواد می پردازند.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت ااسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: بر اساس چهار جلسه صورت گرفته ازسوی حوزه علمیه و اداره کل آموزش و پرورش استان تصمیم گرفته شد تا با همکاری این دو نهاد تربیتی، روحانیون طرح هجرت در شهر ها و روستاهای استان به آموزش بپردازند.

  

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش کتب هایی را در اختیار روحانیون قرار داده است تا امر آموزش روحانیون به مردم با سرعت هرچه تمام تر صورت گیرد.

 

حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: در طرح فوق روحانیون با قرار گرفتن در مساجد محلات اقدام به آموزش افرادی که بی سواد هستند می کنند و علاوه بر قرائت درست و صحیح قرآن در جهت حفظ و آموزش احکام آن نیز تلاش می کنند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در طرح فوق روحانیون علاوه بر مباحث مطرح شده با همکاری نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش به آموزش کتب درسی پایه نهضت سواد آموزی اقدام می کنند.

 

وی با بیان این که برای طرح فوق بیش از 20 نفر از روحانیون و طلاب اعلام آمادگی کرده اند، اضافه کرد: این طرح در حال حاضر با همکاری چهار نفر از روحانیون در مناطق نوشین شهر، سرو، قره حسنلو و روستای امامزاده به صورت آزمایشی آغاز شده است.

 

حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: طرح آموزش بی سوادان با همکاری روحانیون در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و لبیک به فرمان ایشان در مناطق مختلف در حال برگزاری است که این طرح گامی موثر در ریشه کنی بی سوادی از سطح کشور و به ویژه استان محسوب می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از نعمت های بزرگ این طرح، علاوه بر آموزش تحصیلات پایه افراد با مبانی دینی و احکام شرعی نیز آشنا می شود./936/ت303/ب

ارسال نظرات