۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۰۰۵۴۶
آیت الله اراکی:

احیای مکتب تشیع مرهون مجاهدت و ایثار علمای بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حفظ و احیای مکتب اهل بیت و تشیع با وجود نقشه های بسیار دشمنان را مرهون مجاهدت،‌ فداکاری و ایثار علمای بزرگ دانست و بر ضرورت حق شناسی و معرفی علمای دین به جامعه به ویژه نسل جوان تاکید کرد.
آيت الله اراکي

آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که در دوره های مختلف تاریخ، دانشمندان طراز اول کشور در خوزستان بودند، گفت: خوزستان در تاریخ ایران از استانهای پیشتاز در عرصه فرهنگ بوده و همچنان پیشتازی خود را در این زمینه حفظ کرده است.

وی تصریح کرد: در قرن اخیر بزرگانی مانند آیت الله بهبهانی، آیت الله انصاری، آیت الله مروج و آیت الله موسوی جزایری، آیت الله آل طیب، آیت الله نبوی در دزفول، آیت الله شیخ محمد تقی شوشتری و بزرگانی دیگر در خوزستان پرورش یافته که از نوابغ علم و دانش در سطح کشور و جهان تشیع هستند.

آیت الله اراکی به ظرفیت های بزرگ علمی خوزستان در تربیت علمای طراز اول اشاره کرد و اظهارداشت: تحصیل بسیاری از علما و اینکه خود استان بتواند شخصیت هایی در سطح شیخ شوشتری، آیت الله آل طیب، آیت الله بهبهانی و دیگر بزرگان تربیت کند نشان دهنده توان بالای علمی و فرهنگی خوزستان است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب استان خوزستان را پیشتاز در عرصه های دانش، ادب و هنر در کشور عنوان کرد و بیان داشت: خوزستان در عرصه های دانش، ادب و هنر نیز از استان هایی بوده که توانسته برترین افراد را تربیت و به جامعه فرهنگی کشور تحویل دهد.

وی ادامه داد: در قرن های گذشته نیز افرادی مانند شیخ انصاری، وحید بهبهانی و رجال بزرگ دیگر در خوزستان تربیت شدند که هرکدام تجدید کننده مذهب تشیع بودند.

آیت الله اراکی گفت: استان خوزستان در عرصه فرهنگ، ادب، علم، دانش و هنر در دوران های مختلف جایگاه بزرگی داشته و همچنان باید آن را حفظ کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به فعالیت های علمی و فرهنگی نماینده ولی فقیه در خوزستان، اظهارداشت: کارهایی که در خوزستان با تلاش های آیت الله موسوی جزایری در حال انجام است، جهش بزرگی در عرصه توسعه استان از نظر علم، دانش و فرهنگ بوده که امیدواریم دیگر نهادها مانند دانشگاه های خوزستان نیز با توجه به شایستگی های استان در جهت ارتقای سطح علمی تلاش کنند.

وی تقویت صدا و سیمای خوزستان را از عناصر مهم در ارتقای سطح فرهنگی، ادبی و هنری استان عنوان کرد و گفت: صدا و سیمای خوزستان باید تقویت شده تا بتواند با استفاده از نیروهای توانمند بومی، ظرفیت های بزرگ استان را به دنیا معرفی کند./9462/ت302/ج

ارسال نظرات