۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۰۰۸۱۹
همزمان با ایام نوروز صورت گرفت؛

ثبت 8 وقف جدید در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از ثبت هشت موقوفه جدید در ایام نوروز در شهرهای استان خبر داد.
حجت الاسلام مصائبي

حجت الاسلام علی مصائبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: در نخستین روزهای سال 93 مردم واقف و خیراندیش آذربایجان غربی هشت موقوفه جدید را به ثبت رساندند.

 

وی با بیان این که از مجموع هشت موقوفه جدید سه موقوفه در شهرستان خوی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: دو باب خانه مسکونی به متراژ 200 و 180 ویک قطعه زمین به متراژ 300 متر مربع از جمله وقف های جدید شهرستان خوی است.

 

حجت الاسلام مصائبی ارزش تقریبی موقوفات خوی را 4/5 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: کمک به مساجد، کمک به مسجد جامع روستای بولاماش خوی و همچنین کمک به بیماران صعب العلاج و ایتام شهرستان خوی از نیت واقفان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی وقف کتابخانه شخصی قربانعلی میرزایی، نویسنده و شاعر نقده ای را دیگر موقوفه جدید سال جاری خواند و افزود: این کتابخانه شخصی حاوی 600 جلد کتاب نفیس است که به کتابخانه عمومی شهرستان نقده اهدا شد.

 

 حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: مردم خیر شهرستان شوط نیز در آغازین روزهای سال جدید دو مورد وقف به ثبت رساندند که شامل یک باب خانه به متراژ 270 متر مربع ویک قطعه زمین به متراژ 120 متر مربع است.

 

وی اضافه کرد: خانه مسکونی جهت توسعه مسجد جامع روستای احمدآباد شهرستان شوط توسط محرم عبداله زاده وقف شده که ارزش ریالی آن 150 میلیون ریال برآورد شده است.

 

به گفته حجت الاسلام مصائبی، قطعه زمین به ارزش 80 میلیون ریال نیز با نیت توسعه مسجد روستای خلج کرد شهرستان شوط توسط رضا گلیکی میلان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی وقف 200 مترمربع زمین جهت ایجاد پارکینگ برای مسجد فاطمه الزهرا(س) روستای قاریاغدی شهرستان میاندوآب را از دیگر موقوفات به ثبت رسیده در سالجاری اعلام کرد و افزود: این موقوفه با ارزش 500 میلیون ریال توسط پری چاردولی وقف شده است.

 

حجت الاسلام مصائبی اظهار داشت: 70 متر مربع زمین جهت ایجاد پارکینگ مسجد جامع روستای قاریاغدی شهرستان میاندوآب دیگر موقوفه ای است که در شهرستان میاندوآب به ثبت رسیده است. ارزش این موقوفه 600 میلیون ریال است./936/ت303/ع

ارسال نظرات