۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۰۰۹۰۸
آیت الله علما:

بدون محبت اهل بیت فهم قرآن امکان پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: خداوند حب اهل بیت را سکوی اوج و صراط مستقیم قرار داده است و اگر این حب در قلب مسلمین نباشد منجر به عدم درک صحیح اسلام و قرآن می شود.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: با توجه به نص صریح قرآن کریم خداوند به پیامبر اسلام(ص) امر فرمود که تا روز قیامت هیچ مزدی از مردم طلب نکند به جز مودت و یاری اهل بیت(ع) و دوستی با آنان، که مطابق این آیه می توان به سیاست گذاری و ابلاغ خداوند در خصوص رابطه با اهل بیت(ع) پی برد.

 

وی ادامه داد: خداوند حب اهل بیت را سکوی اوج و صراط مستقیم قرار داده است و اگر این حب در قلب مسلمین نباشد منجر به عدم درک صحیح اسلام و قرآن می شود و در نهایت حقیقت لا اله الا الله را فهمیده نمی شود، از این سو سبک زندگی و محبت عملی و فکری مسلمانان نیز باید بر اساس شیوه زندگی اهل بیت (ع) بنا گردد تا این حب شکل عملی به خود گیرد و تنها به صورت نظری باقی نماند.

 

آیت الله علما اظهار داشت: تمام مسلمانان جهان در مقابل این آیات خاضع هستند و تنها تأویل در تفسیر این آیات است که با هم تمایز دارد به طور مثال برخی مودت را دوستی تفسیر نموده اند و برخی دیگر ولایت که هر دو این مفهوم را می رساند که نه تنها در شیعیان بلکه با توجه به روایات مختلفی که از اهل سنت نقل شده است این مودت پایدار و مستدام است.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: هجدهم فروردین روز سلامتی و روز جهانی بهداشت نام گذاری شده است که این بهداشت  نشأت گرفته از تقوا است و باید به صورت ظاهری و باطنی نمود پیدا کند، نوزده فروردین مصادف با شهادت آیت الله محمد باقر صدر و خواهر متفکرش بنت الهدی به دست صدام ملعون است، آیت الله صدر مردی اندیشمند هم طراز با شهید مطهری بود و با وجود اینکه در عراق می زیستند همواره حامی و پشتیبان امام راحل بودند که سرانجام به مقام شهادت نایل گشتند.

 

آیت الله علما تصریح کرد: بیستم فروردین روز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا می باشد که مطابق رهنمودهای امام راحل باید تمام وابستگی ها با آمریکای جهان خوار که شصت سال در حق ایران ظلم و جنایت کرده بریده شود، همچنین این روز مصادف با شهادت متفکر بسیجی سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی و نیز روز فناوری هسته ای نام گذاری گردیده است.

 

وی تصریح کرد: بیست و یکم فروردین روز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که به شکرانه این تصمیم بزرگ مستمندان بسیاری صاحب مسکن شدند.

 

امام جمعه کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نام گذاری سال 93 تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تمامی آحاد باید آگاه باشند که فرهنگ در رأس اقتصاد و سیاست قرار دارد، فرهنگ سالم حکم استنشاق هوای سالم  برای بدن دارد، لذا باید موعظه و امر به معروف را به دست فراموشی سپرده نشود زیرا تمام آسیب ها با ضربه به فرهنگ یک جامعه روی می دهد از این رو باید همگی بیدار و هوشیار باشیم و آرمان های انقلاب اسلامی را در جامعه پیاده کنیم./967/پ202/س

ارسال نظرات