۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۱۳۸

انتشار کتاب «تعلیم و تربیت در اسلام» شهید مطهری به زبان بوسنیایی

خبرگزاری رسا ـ کتاب «تعلیم و تربیت در اسلام» تألیف شهید مطهری در سارایوو به زبان بوسنیایی چاپ و منتشر شد.
کتاب تعليم و تربيت در اسلام شهيد مطهري به زبان بوسنيايي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سارایوو (پایتخت جمهوری بوسنی)، کتاب «تعلیم و تربیت در اسلام» تألیف متفکرشهید استاد مرتضی مطهری به زبان بوسنیایی چاپ و منتشر شد.

 

موضوع این کتاب درباره تعلیم و تربیت در اسلام است و در آن، هدف از تعلیم و تربیت که همان انسان‎ سازی است، به تفصیل بحث شده است. این کتاب می‎کوشد تا مخاطب را با اصول تعلیم و تربیت اسلام آشنا کرده و او را نسبت به قوانین و مقررات تعلیم و تربیتى اسلام آگاه سازد.

 

از جمله نکات مهم کتاب، این است که در آن ابعاد تربیتی و اخلاقی انسان مورد توجه قرار می‎گیرد و با بررسی دوره‏هاى مختلف عمر، و با تکیه بر آموزه‎های قرآنی و روایی، اصول تربیتی و تعلیمی مورد نیاز انسان ارایه می‎شود.


این کتاب با ترجمه دکتر سداد دیزدارویچ، استاد دانشگاه توزلا و ویراستاری خانم مرسیها هوگیج در 346 صفحه وارد بازار محصولات فرهنگی بوسنی شد و مورد استقبال گسترده جمع زیادی از اساتید، پژوهشگران و علاقمندان به مباحث آموزشی و تربیتی در منطقه بالکان قرار گرفت.


قابل ذکر است مراسم رونمایی از این کتاب با حضور مترجم و ویراستار اثر، در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب که از سوم لغایت هشتم اردیبهشت ماه سالجاری در سارایوو برگزار می شود، انجام شود./994/ب103/د

ارسال نظرات