۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۰۱۹۳۴
نماینده ولی فقیه در گیلان:

انقلاب اسلامی پرچمدار ایجاد گفتمان فرهنگی جدید در دنیا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با بیان این که انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران گفتمان فرهنگی جدیدی را در عرصه جهانی ایجاد کرد، گفت: امروز گفتمان انقلاب و نظام اسلامی به عنوان گفتمان غالب در عرصه جهانی مورد توجه ملت ها قرار دارد.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان بعد از ظهر امروز در نخستین شورای فرهنگ عمومی استان، داشتن فرهنگی دینی را شاخصه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: ایران امروز در سایه اسلام ناب شیعی در دنیا عزت و افتخاری دو چندان دارد.

 

امام جمعه رشت با بیان این که با بیان این که آنچه ایران را به ایران انقلابی بدل کرد، فرهنگ بالای کشور است؛ گفت: امروز کشور در برابر فرهنگ های انحرافی فراوان قرار دارد و باید در درجه نخست، خود حقیقت را بشناسیم و نگذاریم فرهنگ بیگانه در جامعه نفوذ کند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که غرب همه توان خود را در جهت تضعیف مبانی دینی جامعه به کار گرفته است، افزود: رسالت متولیان فرهنگی در جهت حفظ و حراست از اندیشه های دینی در جامعه  اسلامی یک ضرورت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که پایه و اساس  و مبنای تئوریک انقلاب اسلامی معارف دینی است، ادامه داد: فرهنگ دینی به عنوان هویت انقلاب و نظام اسلامی است و اگر این فرهنگ دینی آسیب ببیند، مبنا و اصول اصلی انقلاب با چالش جدی مواجه خواهد شد.

 

امام جمعه رشت با بیان این که انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران گفتمان فرهنگی جدیدی را در عرصه جهانی ایجاد کرد، گفت: امروز گفتمان انقلاب و نظام اسلامی به عنوان گفتمان غالب در عرصه جهانی مورد توجه ملت ها قرار دارد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گفتمان انقلاب اسلامی ملت های مسلمان جهان را از حالت انفعال خارج کرد و خودباوری را در آنها نهادینه کرد، تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی چالشی بزرگ برای غرب در قرن حاضر بود.

 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی و فرهنگ برخواسته از آن هژمونی فرهنگی غرب را در هم شکست، بیان داشت: امروز غرب در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی درمانده است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به این که انقلاب اسلامی علاوه بر مسلمانان جهان حتی برای ملت های آزاده در اروپا و آمریکا پیام جدیدی داشت، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران گفتمان فرهنگی جدیدی را عرصه جهانی ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که غرب امروز برای مقابله با این گفتمان ارزشی همه توان و سرمایه خود را به کار گرفته است، تصریح کرد: باید با همه توان در برابر هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی و از مبانی دینی و ارزشی انقلاب دفاع کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهانی اشاره کرد و گفت: باید همه بخش های کشور برای تحقق مطالبات رهبری در این خصوص بسیج شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر این که تحقق رهنمودهای رهبری راه برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی و فرهنگی است، بیان داشت: مسؤولان به ویژه متولیان عرصه فرهنگ و اقتصاد باید با برنامه ریزی مدون و مشخصی در جهت علمیاتی ساختن شعار امسال از همه ظرفیت ها بهره گیرند.

 

امام جمعه رشت با بیان این که شعار امسال نباید تنها در حد یک و سوژه های سخنرانی برای مدیران باقی بماند، ادامه داد: مقام معظم رهبری مسیر پیشرفت و توسعه کشور در حوزه اقتصاد و فرهنگ را در سخنرانی های متعدد خود در سال گذشته و امسال مشخص کردند و حال وظیفه مدیران و مسؤولان است در جهت تحقق آن گام بردارند./950/پ202/س

ارسال نظرات