۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۰۲۱۹۱

تأکید آیت الله نوری همدانی بر ساده زیستی مسؤولان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی ساده زیستی و تلاش برای حل مشکلات مردم را دو شاخصه مهم برای مسؤولان جامعه اسلامی دانست و گفت: کسانی که در رأس جامعه هستند باید چنین ویژگی هایی داشته باشند.
1/ آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون مبلغ استان مازندران با تأکید بر بحث سازده زیستی مسؤولان، اظهار داشت: کسی که در رأس جامعه است باید مانند مردم زندگی کند و همواره در راستای حل مشکلات مردم گام بردارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود طلبگی را با فضیلت‌ترین مشاغل دانست و گفت: از این رو وقتی که خواستند به رهبر معظم انقلاب دکترای افتخاری اعطا کنند فرمود عالی‌ترین مدال من طلبگی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه به چند روایت پیرامون این موضوع اشاره کرد و ابراز داشت: روایات زیادی در تکریم جایگاه طلبگی داریم از جمله این که هرکس مشغول طلبگی باشد و بمیرد خداوند ثواب شهید را به او می دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اخلاص، تلاش برای علم آموزی، بلند همتی، عزم و اراده راسخ، جدیت، نظم و پرهیز از تنبلی و سستی را از ویژگی‌های طلاب موفق برشمرد و گفت: علم آموزی یک نوع جهاد است؛ شما باید از این فرصت استفاده کنید و هر آنچه که دارید از قبیل جوانی، سلامت، فرصت‌ها و استعدادهای خود را در طبق اخلاص بگذارید تا خداوند نیز به شما توفیق دهد.

وی با تأکید بر این که در میان اقشار جامعه هیچ قشری به اندازه طلاب و روحانیت مسؤولیت ندارد، گفت: شما پرچم دارد تعلیم و تربیت اسلامی و خواص جامعه هستید، نگاه افراد جامعه به شما است؛ به همین دلیل پس در طول دوران تحصیل هر کس باید برای خود خط سیری مشخص کند و با توجه به علاقه و استعدادهایش آن را دنبال کند.

این مرجع تقلید به تنوع و اهمیت مسؤولیت‌هایی که طلاب می توانند به عهده بگیرند اشاره و خاطرنشان کرد: برخی در بحث تبلیغ موفق هستند در این مسیر گام برمی دارند و برخی هم در امر تدریس و تربیت طلاب که بسیار مهم است، ورود پیدا می کنند؛ عده‌ای نیز برای رسیدن به قله فقاهت و اجتهاد تلاش می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تبلیغ را یکی از عرصه‌های مهم در حیطه کار طلبگی دانست و ضمن بیان آیه«الَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ» گفت: ما باید بیش از زبان و بیان با عمل و اخلاق خود تبلیغ دین کنیم چراکه مردم به عمل ما بیش از هر چیز توجه دارند.

وی در تأکید اهمیت بحث تبلیغ و با توجه به این که در این زمینه هم نگاهی درونی و نگاهی بین المللی باید داشت، گفت: ما می خواهیم اسلام ناب را به کل جهانیان معرفی کنیم و باید در این زمینه نیز تلاش کنیم./928/پ202/ج

ارسال نظرات