۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۲۰۲۵۰۰

نظر آیت الله سبحانی درباره استاندارد غذای حلال اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی تهیه و تدوین استاندارد غذای حلال برای کشورهای اسلامی را یک نیاز و ضرورت عنوان و تاکید کرد که تمامی مراحل کشتار حیوانات حلال گوشت باید مطابق با فقه امامیه باشد.
آيت الله سبحاني آيت الله سبحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شامگاه شنبه در دیدار آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و شماری از دست اندرکاران سازمان ملی استاندارد، از تلاش ها و فعالیت های نمایندگی رهبر معظم انقلاب در جهاد کشاورزی قدردانی کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود تهیه استاندارد غذای حلال برای کشورهای اسلامی را یک نیاز مهم و اقدامی ارزشمند توصیف کرد و در این باره توضیحاتی را از نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خواستار شد.

 

این مرجع تقلید در ادامه با طرح سؤالاتی درباره نوع کشتارها، کیفیت و شرایط ذبح شرعی، تصریح کرد: تمامی مراحل کشتار باید بر اساس فقه امامیه باشد.

 

حضرت آیت الله سبحانی یادآورشد: ناظرین ذبح باید دقت کنند بیهوشی حیوان برای کشتار منجر به مرگ نشود.

 

آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی نیز در این دیدار گزارشی از روند تهیه، تدوین و تصویب استاندارد غذای حلال اسلامی و تصویب آن در کنفرانس همکاری های اسلامی ارائه کرد.

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی همچنین از برگزاری نخستین همایش ملی استاندارد غذای حلال در شهر مقدس قم به منظور تبیین ابعاد مختلف آن خبر داد.

 

حضرت آیت الله سبحانی نیز در این ارتباط برگزاری این همایش را مهم ارزیابی و در عین حال تاکید کرد که این موضوع اقدامی به جا است به شرط این که محتوای آن به مرحله عمل نیز برسد.

 

گفتنی است، در این دیدار که چند نفر از مدیران سازمان ملی استاندارد کشور و مسؤولان اداره استاندارد قم نیز حضور داشتند، حجت الاسلام بنیامین شیرخانی نماینده مذهبی جمهوری اسلامی ایران در امور ذبح برزیل گزارشی از فرآیند ذبح گاو و نظارت ناظرات شرعی ارائه کرد.

 

لازم به ذکر است، آیت الله عالمی به همراه مسؤولان استاندارد همچنین عصر شنبه با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت وگو کردند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات