۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۰۲۷۳۴
سید عمار حکیم:

حضرت زهرا بهترین الگو برای زنان عراقی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو برای زنان عراقی توصیف کرد و از آنان خواست به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند.
سيد عمار حکيم رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق روز گذشته در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که در دفتر وی در بغداد برگزار شد به نقش بانوان در تغییر وضع کنونی این کشور اشاره کرد و گفت: نقش بانوان در برهه تاریخی کنونی بسیار بزرگ است، زیرا زنان همواره عامل تغییر بوده و مسؤولیت انسانی و اجتماعی را در تغییر فرهنگی برعهده داشته اند.

 

وی با تأکید بر اینکه بانوان در شرایط بحرانی جامعه نمی توانند از خانواده خود حمایت کنند، افزود: بانوان عراقی که عزم آهنین و اراده زینب وار خود را به جهانیان ثابت کرده اند، بار دیگر در صحنه حضور خواهند یافت تا در ساخت دولت و جامعه و تغییر وضع کنونی ایفای نقش کنند.

 

حجت الاسلام حکیم از پروژه بانوان عراقی یاد کرد و اظهار داشت: مسؤولیت انسانی و سیاسی خود را انجام داده و در قالب پروژه بانوان عراقی تلاش کردیم مشکلات زنان را کاهش داده، قوانین همسو با مصالح آنان به تصویب برسد، فرصت های کاری را در اختیار زنان قرار دهیم، در صحنه های سیاسی، اجتماعی، فکری و فرهنگی حضور داشته باشند و خدمات مورد نظر به بیوه ها و بانوان مسن ارائه شود.

 

وی ادامه داد: متاسفانه این پروژه به دلیل عدم تصویب قانون همچنان راکد باقی مانده و این مساله مهم به دلیل بازی های سیاسی مورد بی توجهی قرار می گیرد. روز آن فرارسیده که بانوان عراقی رای خود را اعلام کرده و آینده خود را رقم بزنند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به انتشار پدیده تکفیر و تروریسم در خیابان های عراق، تأکید کرد: بانوی عراقی که غمدیده همسر، پدر، برادر و فرزند خود هستند، نقش بزرگتری را در جامعه برعهده دارند. بانوی عراقی باید در راه وطن، آینده جوانان، زندگی امن و حق و عدالت در انتخابات حضور یافته و به یاری جامعه و شهروندان بپردازد.

 

حکیم گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) با چالش ها روبرو شد و از حق و حقوق جامعه دفاع کرد. این بانوی بزرگ به نماد محرومان مدافع حقوق مبدل شد، ایشان الگوی اسلامی بانوان به شمار می آید و امروزه نیز بانوان عراقی هیچ الگویی بهتر از حضرت فاطمه زهرا(س) ندارند./980/ب902/د

ارسال نظرات