۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۲۰۲۷۷۶

آشنایی با بیش از 100 بازی فراموش شده ایرانی

خبرگزاری رسا ـ کتاب «بازی بازوی تربیت» در راستای سخنان مقام معظم رهبری درباره بازی کودکان نوشته شده است.
کتاب بازي و تربيت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «بازی، بازوی تربیت» به قلم حجت الاسلام عباسی از سوی انتشارات جامعه الزهرا سلام الله علیها روانه بازار شد.

 

چند ماه پیش از این، مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نگرانی چندبارۀ خود را از تهاجم فرهنگی غرب ابراز داشته و در همین راستا نسبت به ترویج بازی‌های سنتی تأکید ورزیدند. ایشان در این دیدار فرمودند: « ما بچّه‌هاى خودمان را که اَلَک‌دولَک بازى می‌کردند که تحرّک داشت و خوب بود، گرگم‌به هوا بازى می‌کردند که کار بسیار خوبى بود و ورزش بود و بازى و سرگرمى بود، یا این چیزى که خط کشى می‌کنند و لىِ‌لىِ می‌کنند - بازىِ بچّه‌هاى ما اینها بود - آورده‌ایم نشانده‌ایم پاى اینترنت، نه تحرّک جسمى دارند، نه تحرّک روحى دارند، و ذهنشان تسخیر شده به وسیله‌ى طرف مقابل. خب بیایید بازى تولید کنید، بازى ترویج کنید، همین بازى‌هایى که بنده حالا اسم آوردم و ده‌تا از این قبیل بازى [که‌] بین بچّه‌هاى ما از قدیم معمول بوده را ترویج کنید؛ [این‌] یکى از کارها است، اینها را ترویج کنید.»

 

انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام در همین راستا بود که کتاب «بازی، بازوی تربیت» را منتشر کرد.

 

این کتاب حاوی 140 بازی از دوران نوزادی تا دوران نوجوانی است؛ بازی‌هایی که در فرهنگ بومی کشورمان ایران رواج داشته؛ اما آرام آرام به دست فراموشی سپرده می‌شود. گردآوری این کتاب از سوی حجت الاسلام عباسی با همکاری گروه تربیتی «آیین فطرت» انجام گرفته است.

 

همزمان با این کتاب، جلد چهارم کتاب «منِ دیگرِما» اثر حجت الاسلام عباسی نیز منتشر شده است. «منِ دیگرِ ما» کتابی با موضوع تربیت فرزند با رویکرد دینی است که جلد چهارم آن به نقش بازی در تربیت فرزند اختصاص دارد.

 

این کتاب ارزشمند را می‏توان از پاتوق کتاب فردا، به نشانی www.BookRoom.ir و یا موسسه نشر کتاب فردا با شماره تماس 02537746992 و نشانی شهر مقدس قم، میدان روح الله، کوچه هفدهم، پلاک 1، و کلیه فروشگاه‌های معتبر محصولات فرهنگی در سراسر کشور تهیه کرد./998/د102/ق

ارسال نظرات