۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۲۰۲۹۱۲

رواج فساد مالی در شرکت های آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان براین باورند که آمریکا باید پرداخت رشوه های بازرگانی را به کل و نه فقط برای مقامات دولت های خارجی ممنوع کند.
اچ پي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از صدای آمریکا، اوایل این ماه، شرکت تکنولوژی کامپیوتری هیولت پاکارد (اچ، پی) اتهامات مربوط به ارتشا در رابطه با شرکت های تابعه اش در روسیه، لهستان و مکزیک را پذیرفت.

 

 «اچ، پی» اتهام وزارت دادگستری را درباره رشوه گیری در روسیه برای قرارداد با دفتر دادستانی کل مسکو، در لهستان برای قرارداد با اداره پلیس و در مکزیک، برای قرارداد با شرکت نفت دولتی پیمکس را پذیرفت.

   

جریمه 108 میلیون دلاری که شرکت «اچ، پی» برای جبران جرایمش می پردازد، دهمین جریمه ای است که تحت «قانون فعالیت های مرتبط با فساد مالی در خارج از کشور» پرداخت می شود.

 

شرکت های دیگری که مطابق قانون مجرم شناخته شده اند والمارت، هالیبرتن، ک بی آر، زیمنس، شرکت سیستم های امنیتی بی اِ ای  و شرکت خودروسازی دایملر آ گ سازنده اتوموبیل های بنز هستند.

 

کارشناسان براین باورند که آمریکا باید پرداخت رشوه های بازرگانی را به کل و نه فقط برای مقامات دولت های خارجی ممنوع کند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات