۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۰۳۳۲۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی عزت واقعی زنان در جامعه را احیاء کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که جایگاه بانوان در نظام جمهوری اسلامی قابل مقایسه با دوران حکومت پهلوی نیست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به زنان عزت بخشید.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در جمع بانوان و فعالان فرهنگی استان در گرگان به نقش و جایگاه بانوان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی در قرآن برای انسان های نیک و مومن مثال زده می شود به آسیه زن فرعون وحضرت مریم(س) اشاره می شود و زمانی که می خواهد برای انسان های بد و بدکردار مثال زده شود به زن نوح و لوط اشاره می شود که در این موضوع رمز بسیار عجیبی نهفته است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که زنان و بانوان هم این شایستگی را دارند که الگو همه عالم شوند و هم می توانند پرچم دار زشتی و پلیدی شوند، افزود: امروز بانوان مسلمان باید با سربلندی و افتخار در مقابل جهان غرب ایستادگی کنند و به مسلمان بودن خود نیز افتخار کنند.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: امروز زنان و بانوان مسلمان باید نسبت به اینکه تابع مکتبی هستند که زن را به عنوان الگوی همه انسان ها معرفی کرده است افتخار کنند و در متصل به مکتبی هستند که الگوهایی نظیر آن در هیچ کجای دیگری وجود ندارد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز زن ایرانی از یک جایگاه ارزشمندی در جامعه اسلامی بر خوردار است، خاطرنشان کرد: زن در جوامع غربی به ابزاری برای سوء استفاده تبدیل شده است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که اسلام ناب محمدی به زن هویت و اصالت بخشید، تصریح کرد: اسلام ناب با تأکید بر مسأله حجاب و عفاف بستری را برای ارتقاء زن در جوامع فراهم کرد.

 

وی با اشاره به جوامع غربی که معتقدند اسلام برای زن ارزش قائل نشده است، تصریح کرد: در جوامع اسلامی برخی از آقایان طوری عمل می کنند که باعث دامن زدن به توطئه هایی که علیه مسلمانان به راه انداخته شده است، می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: امروز بانوان ما باید خود را بشناسند و نسبت به آن مکتب و پرچمی که وصل هستند افتخار کنند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که جایگاه بانوان در نظام جمهوری اسلامی قابل مقایسه با دوران حکومت پهلوی نیست، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به زنان عزت بخشید.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که ارزش چادر باید در جامعه ترویج شود، تصریح کرد: اگر چادر، نماد عفاف و حجاب زنان محسوب و معرفی شود، آن‌گاه مفهوم اصلی جامعه اسلامی نمایان می شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، برخی ذهینت‌ها در خصوص زن را خرافه و تحریف دانست و افزود: زن در دین مبین اسلام از منزلت وکرامت خاصی برخوردار است.

 

وی همچنین به برخی تفکرات نا‌صحیح در زمان جاهلیت و قبل از اسلام اشاره و تأکید کرد: پیامبر اسلام ذهنیت نا‌مناسبی که در خصوص زن در میان جامعه بود را از بین برد. 

 

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه حضرت فاطمه(س) در اسلام اشاره کرد و گفت: وجود فاطمه زهرا(س) نه تنها برای بانوان بلکه برای همه انسان ها یک راهنما و هادی بسیار خوبی است که همه افراد باید از این نعمت استفاده کنند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که زنان جامعه اسلامی باید حضرت فاطمه(س) را الگو و راهنمای خود قرار دهند، اظهار داشت: بخشی از فرهنگ‌سازی‌ها، وظیفه زنان است که باید با الگو پذیری از ائمه اطهار(ع) فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه ترویج کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: نخستین شخصیتی که در تاریخ جهان بشریت توانست به بانوان شخصیت دهد وجود خاتم انبیاء حضرت محمد(ص) بود که باید همه ما انسان ها برای این نعمت شاکر باشند./950/پ202/ب

ارسال نظرات