۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۰۳۳۹۰
اوباما:

اسرائیل در سیاست بی اراده است

خبرگزاری رسا ـ اوباما، گفت: نه اسرائیلی ها و نه فلسطینی ها، هیچ کدام اراده سیاسی لازم را برای گرفتن تصمیم های دشوار جهت پیشبرد مذاکرات از خود نشان نداده اند.
اوباما

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از صدای آمریکا رسانه وابسته به پنتاگون، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، گفت: هنوز به نفع اسرائیل و فلسطینی ها است که به تلاش برای صلح ادامه دهند.

 

اوباما که به کره جنوبی رفته است، روز جمعه در سئول نسبت به از سرگیری فوری دوباره گفت وگوهای صلح ابراز بدبینی کرد و بیان داشت: نه اسرائیلی ها و نه فلسطینی ها،  هیچ کدام اراده سیاسی لازم را برای گرفتن تصمیم های دشوار جهت پیشبرد مذاکرات از خود نشان نداده اند.

 

رییس جمهور آمریکا، توافقنامه آشتی بین تشکیلات خود گردان فلسطینی و گروه حماس را «غیر مفید» توصیف کرد و افزود: این فقط یکی از گزینش های دو طرف است که کمکی به حل بحران نمی کند.

 

وی رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها را به مصالحه سیاسی، جهت  تأمین آینده بهتری برای نسل های بعد فراخواند، ولی با این حال پذیرفت انتظار ندارد آن ها در چنین مسیری گام بر دارند.

 

گفتنی است، رژیم اشغالگر قدس روز پنج شنبه گفت وگوهای صلح با فلسطینی ها را در واکنش به پیمان وحدت محمود عباس با گروه حماس به حال تعلیق در آورد.

 

ایالات متحده آمریکا در تلاش بوده تا مذاکرات را به بعد از مهلت تعیین شده 29 آوریل برای پیمان صلح تمدید کند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات