۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۲۰۴۰۴۴
آیت الله نوری همدانی:

سلطه پذیری نوعی مرض روحی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت‌ آیت الله نوری همدانی یکی از خطرناک ترین امراض روحی را سلطه پذیری دانست و گفت: کسی که در برابر دشمنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر سلطه گران احساس مسؤولیت نکند به این بیماری مبتلا است.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان این که اسلام بیش از بیماری‌های جسمانی به امراض روحی توجه دارد، خاطرنشان کرد: سلطه پذیری یکی از امراضی است که کشور ما پیش از انقلاب به آن مبتلا بود.

وی افزود:‌ کسی که در برابر آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و دیگر سلطه‌گران دنیا احساس مسؤولیت نکند و سلطه آنان را بپذیرد دچار یک نوع بیماری روحی شده است؛ از این رو باید در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه«فِی قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللّهُ مَرَضاً» یکی دیگر از بیماری‌های روحی را کفر برشمرد و گفت: با این همه ادله و براهین واضحی که اسلام دارد کسانی که ارزش‌های اسلامی را نمی پذیرند دلشان مریض است و مجازاتشان این است که روز به روز مریض‌تر می شوند؛ نفاق نیز از جمله بیماری‌های روحی است که قرآن به آن تأکید دارد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در تبیین روایتی از پیامبر(ص) ابراز داشت: حضرت می فرماید از میان علوم، دو علم دارای اهمیت بیشتری است، علم دین و علم بدن‌؛ بنابراین بر اساس آموزه‌های اسلامی، انسان هم به طبیب جسم و هم به طبیب روح نیاز دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک میلاد امام محمدباقر(ع) و گرامی داشت ایام پر فضیلت ماه رجب به بیان روایتی از آن حضرت پرداخت و گفت: امام باقر(ع) می فرماید سرآمد کمال هر انسانی در سه چیز است، نخست درست فهمیدن دین؛ بدفهمی و کج فهمی دین مصیبت‌های فراوانی را برای مسلمانان بوجود آورده است.

وی استقامت و پایداری در کارها را دو نشانه‌ دیگر کمال انسانی بر اساس روایات امام محمد باقر(ع) ذکر کرد و بیان داشت: صبر و تحمل داشتن و استقامت در برابر کار‌ها بسیار مهم است؛ افراد متزلزل نمی توانند پیشرفت کنند؛ نظم و انضباط داشتن یکی دیگر از آثار کمال انسانی است که امام باقر(ع) به آن اشاره می فرمایند.

این مرجع تقلید در پایان خدمت در نظام اسلامی را توفیقی الهی دانست و خطاب به وزیر بهداشت گفت: ما خدمات و تلاش های شما را از طریق رسانه های می شنویم و می بینیم./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات