۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۰۴۱۸۶
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(76)؛

نماینده آیت الله سیستانی خواستار تسریع در اعلام نتایج انتخابات شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا از کمیساریای عالی انتخابات خواست در اعلام نتایج انتخابات پارلمان عراق تسریع کند.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد بر لزوم دقت و شفافیت در شمارش آرا و تسریع در اعلام نتایج انتخابات پارلمان عراق تأکید کرد.

 

وی گفت: مشارکت بیش از 60 درصدی ملت عراق در انتخابات پارلمان در قیاس با سایر کشورها که از وضع امنیتی و خدماتی بسیار بهتری برخوردار هستند، بسیار مطلوب به شمار می آید و هوشیاری ملی شهروندان عراقی و مسؤولیت پذیری آنان را در قبال آینده ملت و کشور نشان می دهد.

 

حجت الاسلام کربلایی نسبت به تغییر وضع کنونی به سوی وضع مطلوب تر ابراز امیدواری کرد و افزود: جمع بزرگی از شهروندان با وجود عدم خدمات رسانی مطلوب به ملت در 10 سال گذشته و همچنین احتمال بروز انفجارهای تروریستی در پای صندوق های رأی آمده و خطرهای پیش رو را به جان خریدند.

 

خطیب جمعه کربلا مشارکت گسترده ملت در انتخابات را عامل احترام جهانیان دانست و تصریح کرد: حضرت آیت الله سیستانی از کمیساریای عالی انتخابات می خواهد در شمارش آرای انتخابات در اوج حرفه ای گری و امانتداری قرار داشته باشد و بدانند که آرای مردم، امانتی نزد آنان است.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی، دقت و شفافیت را در عملیات شمارش آرا خواستار شد و ادامه داد: از کمیساریای عالی می خواهیم در اعلام نتایج انتخابات تسریع کرده تا از احتمال دستکاری در نتایج و تشکیک مردم و گروه های سیاسی جلوگیری شود. 

 

حجت الاسلام کربلایی از نیروهای امنیتی که به صورت شبانه روزی به تأمین امنیت شهروندان برای مشارکت در انتخابات تلاش کردند، تقدیر به عمل آورد و یاد یکی از نیروهای امنیتی که با فداکاری توانست از عملیات انتحاری تروریستی جلوگیری به عمل آورده و خود به شهادت رسید را گرامی داشت.

 

خطیب جمعه کربلا خطاب به نامزدهای پیروز انتخابات گفت: از شما می خواهم به وعده هایی که به شهروندان دادند وفادار باشند و اعتماد مردمی که به آنان رأی دادند را بدست آورند. از همه رسانه ها، شبکه های ماهواره ای و سایر ارگان ها و سازمان هایی که در برگزاری موفقیت آمیز انتخابات نقش داشتند، تقدیر و تشکر می کنم./980/ب902/د

ارسال نظرات