۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۰۴۲۰۴
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(77)؛

خطیب جمعه نجف:مراجع تقلید خیمه‎ای برای ملت عراق هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف نقش مراجع تقلید را در برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمان عراق پررنگ توصیف کرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات عراق گفت: انتخابات پارلمان عراق به آسانی و با موفقیت امنیتی برگزار شد. امیدواریم این انتخابات به تشکیل دولتی قوی و پارلمانی منسجم بینجامد.

 

وی افزود: از مراجع تقلید که در این مدت در صحنه حاضر مانده و به هیچ وجه از وظایف خود کوتاهی نکردند تقدیر و تشکر می کنیم. مراجع تقلید در مرحله حساس انتخابات پارلمان عراق هیچ سخن اشتباهی بر زبان جاری نساخته بلکه حامی و نگبهان این پروژه مهم بودند.

 

حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: مراجع تقلید خیمه ملت عراق به شمار می آیند و در اوج حکمت، حضور در صحنه و صلابت قرار دارند.

 

خطیب جمعه نجف از ملت، نیروهای امنیتی و کمیساریای عالی انتخابات نیز تقدیر کرد و اظهار داشت که انتخابات پارلمان عراق تجربه و تلاشی موفقیت آمیز به سوی بازسازی و تغییر بود.

 

وی درباره نقشه دولت آینده عراق، تصریح کرد: نتایج اولیه انتخابات نشان دهنده تغییراتی در نقشه دولت آینده است. پیش بینی می شود که دولت و پارلمان جدید بر خلاف دولت و پارلمان قبلی از قدرت و انسجام بیشتری برخوردار باشد.

 

حجت الاسلام قبانچی خاطرنشان ساخت: ما به موفقیت آمیز بودن این تجربه ایمان داریم و از همه کسانی که در راه برگزاری موفقیت آمیز انتخابات تلاش کردند، سپاسگزاریم./980/ب902/د

ارسال نظرات