۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۰۴۳۶۳

هنرمندان غربی نیز رژیم صهیونیستی را تحریم کردند

خبرگزاری رسا ـ راجر واترز، گفت: اجرای هر گونه برنامه هنری در اسرائیل از سوی هنرمندان بین‌المللی، همراهی با اسرائیل محسوب خواهد شد، در حالی که وجدان بشری باید حامی فلسطینی‌ها باشد.
خواننده هاي غربي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو فردا در خبری، گفت: در آستانه برگزاری کنسرت گروه هنری «رولینگ استونز» در تل‌آویو در اسرائیل، راجر واترز خواننده گروه «پینک فلوید» با صدور بیانیه‌ای از این همکاران هنری خود خواست از سفر به اسرائیل و هر گونه اجرای برنامه هنری در این کشور خودداری کنند.

 

راجر واترز، در بیانیه خود تأکید کرد: اجرای هر گونه برنامه هنری در اسرائیل از سوی هنرمندان بین‌المللی، همراهی با اسرائیل محسوب خواهد شد، در حالی که وجدان بشری باید حامی فلسطینی‌ها باشد.

 

خواننده «پینک فلوید» نوشته ‌است که سیاست تبعیض‌ آمیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که باید مورد نکوهش قرار گیرد، ادامه یافته‌ است.

 

واترز بیان داشته است: حضور هنرمندان بین‌المللی در اسرائیل چرخ «تبلیغات» دولت اسرائیل را که درصدد پنهان کردن سیاست غیرعادلانه و نژادپرستانه خود است، روغن می‌زند.

 

نایک میسون، یکی از نوازندگان مشهور «پینک فلوید» نیز از فراخوان راجر واترز از «رولینگ استونز» حمایت کرده ‌است.

 

واترز و میسون خطاب به «رولینگ استونز» نوشته‌اند: همان‌گونه که از اجرای برنامه هنری در آفریقای جنوبی خودداری کردید، حضور هنری در تل‌آویو را تا زمانی که آزادی و عدالت به بخشی از قانون اسرائیل مبدل شود، لغو کنید.

 

راجر واترز در سال‌های گذشته به یکی از بارزترین چهره‌های کارزار موسوم به «بی‌ دی‌ اس» مبدل شده است؛ این کارزار که مقر اصلی آن در غزه و لندن است، برای حمایت از فلسطینی‌ها و فراخوان به تحریم رژیم صهیونیستی در عرصه‌های مختلف برپا شده ‌است.

 

هرچند واترز خود در سال 2006 یک برنامه هنری با هدف پیشبرد صلح در سرزمین های اشغالگر برگزار کرد، اما از پس از پیوستن به کمپین «بی‌ دی ‌اس»، در صدر پیشاهنگان این جنبش قرار گرفته‌ است.

 

راجر واترز در ماه‌های گذشته از اسکارلت جوهانسون بازیگر آمریکایی نیز به خاطر ایفای نقش در فیلم تبلیغاتی شرکت «سودا استریم»، که مقر آن در یهودی‌نشین‌های کرانه باختری واقع است، انتقاد تندی مطرح کرد.

 

در پی سخنان سال‌های گذشته واترز که چند بار رژیم صهیونیستی را با آلمان نازی مقایسه کرد، رسانه‌های اسرائیل غاصب و هواداران این کشور در آمریکا و غرب، واترز را در شمار نیروهای «صلیبیون ضد یهود» نامیده‌اند.

 

زمانی که واترز بر گردن یک خوک چاق عروسکی، ستاره داوود نهاد موجب انتقادهای شدیدی علیه خود شد؛ منتقدان گفتند که او در بیان انتقاد هر حد و مرزی را پشت سر نهاده و به رفتارهای «نژادپرستی» روی آورده ‌است.

 

«اتحادیه ضد افترا» در بیانیه‌های تأکید کرده‌ است، واترز مانند ضد یهودی‌های دوران سیاه اروپا حرف می‌زند و عمل می‌کند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات