۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۰۴۶۲۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان خبر داد؛

پیش بینی شرکت بیش از 7هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال سمنان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: پیش بینی می‌شود تعداد زنان و مردان خداجوی شرکت کننده در مراسم اعتکاف امسال استان سمنان با 20 درصد افزایش به بیش از 7هزار نفر برسد.
حجت الاسلام علي شکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام علی شکری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در محل این اداره کل با تشریح سیاست‌های این سازمان در خصوص تبیین هر چه بیشتر ارزش‌های مراسم معنوی اعتکاف اظهارداشت: در سال گذشته پنج هزار و 800 نفر از مردم استان سمنان در این مراسم شرکت کردند.

 

وی با تأکید بر استقبال مردم همه مناطق استان سمنان از سنت حسنه اعتکاف خاطر‌نشان کرد: با آماده سازی 37 مسجد در شهرهای مختلف استان و 40 مسجد روستایی مجموعا 77 مسجد با ظرفیت هفت هزار و 17 نفر در ایام اعتکاف سال‌جاری پذیرای زنان و مردان دیندار استان سمنان هستند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان سمنان تصریح کرد: هم اکنون دو مسجد شهری و یک مسجد روستایی در شهرستان سمنان، 13 مسجد شهری و 16 مسجد روستایی در شهرستان شاهرود، هفت مسجد در دامغان، 9 مسجد در گرمسار، هفت مسجد در مهدی‌شهر، چهار مسجد در سرخه، 16 مسجد در میامی و دو مسجد در بیارجمند آماده برگزاری اعتکاف هستند.

 

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه در 77 مسجد یاد شده مقدمات حضور چهار هزار و 827 نفر زن و دو هزار و 190 نفر مرد جهت شرکت در این آیین سرشار از معنویت شده است، اضافه کرد: در اعتکاف امسال مساجد 8 شهر استان مهیای پذیرایی از پنج هزار و 567 نفر و مساجد روستا‌ها برای استقبال از یک هزار و 450 نفر آماده سازی شده‌ است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به شروع مراسم معنوی اعتکاف همزمان با شب سیزدهم رجب و میلاد خجسته حضرت علی(ع) مصادف با 22 اردیبهشت‌ماه خاطر‌نشان کرد: ثبت نام علاقه مندان به شرکت در مراسم اعتکاف در شهر‌های مختلف استان آغاز شده است و مردم می‌توانند جهت کسب اطلاع دقیق‌تر از نام مساجد محل برگزاری اعتکاف و نحوه نام نویسی به ادارات تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه شهر خود مراجعه کنند./977/پ202/ب

ارسال نظرات