۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۰۴۶۸۶

تأیید صلاحیت بشار اسد برای انتخابات

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی دادگاه عالی قانون اساسی سوریه، گفت: این دادگاه در خواست نامزدی بشار اسد، حسان عبدالله النوری و ماهر عبد الحفیظ النجار از نمایندگان پارلمان را پذیرفته است.
بشار اسد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از رادیو فردا، دادگاه عالی قانون اساسی سوریه روز یکشنبه 14 اردیبهشت، گفت: در خواست نامزدی بشار اسد و دو داوطلب دیگر برای رقابت در انتخابات ریأست جمهوری پذیرفته شده است.

 

این گزارش می افزاید، انتخابات ریأست جمهوری سوریه روز 13 خرداد ماه آینده برگزار می شود.

 

همچنین ماجد خضره، سخنگوی دادگاه عالی قانون اساسی سوریه، اظهار داشت: این دادگاه در خواست نامزدی بشار اسد، حسان عبدالله النوری و ماهر عبد الحفیظ النجار از نمایندگان پارلمان را پذیرفته است.

 

وی افزود: کسانی که درخواست نامزدی‌شان رد شده است، می‌توانند 15 تا 17 اردیبهشت ماه اعتراض خود را به دادگاه عالی قانون اساسی ارائه دهند.

 

به گفته کارشناسان، پیروزهای گسترده ارتش سوریه و باز پس گیری بخش‌های بزرگی از سوریه از جمله شهرهای حمص و حومه دمشق از گروه های تروریستی بیش از پیش سبب محبوبیت بشار اسد در میان مردم سوریه شده است.

 

از این رو به سبب علاقه شدید مردم سوریه به رییس جمهور محجوبشان، احتمال پیروزی بشار اسد در این انتخابات نسبت به دیگر نامزدهای بیش از پیش است./993/1409/ح

 

ارسال نظرات