۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۰۴۷۷۸
دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

شکوفایی فرهنگ با محوریت کتاب، مستلزم تبلیغات گسترده است

خبرگزاری رسا ـ دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شکوفایی فرهنگ با محوریت کتاب، مستلزم تبلیغات گسترده در مجلس شورای اسلامی، صداوسیما، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی است.
حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني

 

به گزراش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، حجت الاسلام سید مرتضی حسینی دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، فرهنگ در همه نهادها مظلوم واقع شده و در این میان، کتاب مظلوم‌تر است. به جرأت می‌توانم بگویم که در مجلس شورای اسلامی هیچ‌گونه تبلیغاتی در حوزه کتاب صورت نمی پذیرد.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مشکلات اساسی در حوزه کتابخوانی، وجود شبکه‌های مجازی و رایانه‌ای است که باعث گرایش کمتر جوانان به موضوع کتاب و کتابخوانی شده است که جا دارد با در نظر گرفتن یارانه برای کتاب، حذف قوانین دست و پا گیر برای ناشران و کتابفروشی‌ها، تبلیغات گسترده مطبوعات و رسانه‌های مختلف، اقدام به رفع مشکلات در این حوزه کنیم.

 

حسینی گفت: تبلیغات گسترده‌ای برای موارد غذایی در پیام‌های بازرگانی صداوسیما انجام می‌شود که اگر این میزان تبلیغات در حوزه کتاب و معرفی کتاب‌های مورد نیاز مردم صورت گیرد، مطمئناً اثر فرهنگی بسیاری برجای خواهد گذاشت.

 

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی رحمة الله علیه برپا است./998/د102/ق

ارسال نظرات