۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۰۴۹۵۵
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران منطقه پنج:

ظرفیت بالای حوزه علمیه بستری برای تحقق شعار امسال است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، شکل دادن یک تمدن بزرگ اسلامی را یکی از رسالت ها و اهداف مهم حوزه های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: تبیین و تشریح ظرفیت های حوزه های علمیه به جامعه یک ضرورت بسیار مهم است.
اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، خانم ساروی، معاون فرهنگی مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران ظهر امروز در بازدید از مدارس علمیه غرب استان در نشست با طلاب این مدارس با اشاره به این که حوزه های علمیه از دیرباز مرکز نشر و ترویج مبانی دینی بوده اند، بیان داشت: رسالت حوزویان با دانشجویان متفاوت است و به یقین انتظاراتی که جامعه از طلاب دارد خیلی بیشتر از دانشگاهیان است.

 

وی با بیان این که حوزه علمیه بعد از اهل بیت(ع) همواره هدف استراتژی خود را دفاع از ارزش های دینی قرار داده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این عرصه موفقیت های بسیار زیادی کسب شده است که باید برای جامعه تبیین رشود.

 

خانم ساروی با اشاره به این که حوزه رسالت پیامبر گرامی اسلام را دنبال می کند، تصریح کرد: بسیاری از نیازهای عموم جامعه در تعالیم دینی خلاصه شده است که حوزه های علمیه به عنوان پیشگامان این عرصه آنها را به جامعه معرفی کنند.

 

معاون فرهنگی مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، شکل دادن یک تمدن بزرگ اسلامی را یکی از رسالت ها و اهداف مهم حوزه های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: تبیین و تشریح ظرفیت های حوزه های علمیه به جامعه یک ضرورت بسیار مهم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در حال حاضر ظرفیت بسیار بالایی در حوزه های علمیه در جهت تبلیغ معارف دینی وجود دارد که باید از آن بهره گرفته شود، تصریح کرد: متأسفانه به خوبی از ظرفیت بالای حوزه علمیه خواهران به منظور تبلیغ دین و گسترش اصول و مبانی فرهنگ دینی در بخش های مختلف کشور بهره گرفته نمی شود.

 

ساروی با بیان این که از مطالبات جامعه دینی این است که مسائل و ارزش‌های ناب نبوی را به مردم عرضه کنیم، اظهار داشت: ارائه ارزش‌های ناب از مطالبات به حق مردم از حوزویان است که در این راستا حوزه علمیه خواهران با همه توان در عرصه تبلیغی کشور حضور دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود توجه به موضوع تبلیغ دین را یکی از رسالت های حوزه علمیه برشمرد و افزود: اعزام مبلغان پس از فارغ التحصیلی در حوزه باید تنها از سوی حوزه علمیه صورت گیرد تا ارتباط مردم با حوزه های علمیه حفظ شود.

 

ساروی با بیان این که دروس حوزه متناسب با نیاز طلاب جهت کسب مهارت و پاسخگو بودن جامعه برنامه ریزی شده است، گفت: پیش نیاز تبلیغ موفق گذراندن همه دروسی است که برای طلاب در نظر گرفته شده است؛ البته این مباحث برای نشان دادن مسیر راه است و رسیدن به مقصد نیازمند تلاش و تحلیل و بررسی خود طلاب است.

 

معاون فرهنگی منطقه پنج حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: با توجه به انتقادات و پیشنهادات طلاب در خصوص حجم دروس، پس از بازنگری هایی که از جانب مرکز صورت پذیرفت، 41 واحد درسی از مهرماه آینده به صورت غیر حضوری ارائه می شود.

 

خانم رستمی مسؤول روابط عمومی منطقه پنج حوزه علمیه خواهران نیز در این نشست با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بر گسترش حضور طلاب خواهر در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: با توجه به این که فضای مجازی یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغ و ترویج فرهنگ است به همین دلیل حضور طلاب در این حوزه باید تقویت شود.

 

وی با اشاره به تلاش گسترده دشمنان علیه مبانی دینی و اصول ارزشی جامعه، افزود: برای مقابله و حضور مؤثر در فضای سایبری، لازم است با تولید محتوای سالم و با رویکرد دینی، با فتنه ها و جنگ نرم دشمن مبارزه کنیم.

 

رستمی با اشاره به راه اندازی سامانه وبلاگ حوزه های علمیه خواهران بر ضرورت حضور گسترده مدارس علمیه خواهران منطقه در این بخش تأکید کرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات