۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۰۵۱۶۵
به‌همت گروه جهادی ظفر برگزار می‌شود؛

"سراج عشق" طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم

خبرگزاری رسا ـ رییس گروه جهادی ظفر با اشاره به طرح "سراج عشق" گفت: این طرح در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مناطق محروم پیرامون فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال 1393 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی صورت می‌گیرد.
"سراج عشق" طرح ترويج فرهنگ کتابخواني در مناطق محروم

 

اکبر فرشی، رییس گروه جهادی ظفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در راستای رضایت حضرت حق و امام عصر علیه السلام و با تأسی به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر آبادسازی ایران اسلامی و یاری رساندن به هموطنان محروم در نقاط دورافتاده کشور و رشد و اعتلای خودسازی میان بسیجیان مخلص، جمعی از بسیجیان حوزه مقاومت 149 ظفر ناحیه کربلا با حضور داوطلبانه خود، اردوهای جهادی را از سال 1389 کلید زندند.

 

وی اقتصاد مقاومتی را محور فعالیت‌های گروه جهادی ظفر در سال جاری دانست و با بیان این‌که تاکنون بیش از هشت مرحله اردو در استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان، کرمان و کهگیلویه و بویر احمد انجام شده است، ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین محور فعالیت‌های گروه‌های جهادی بخش عمرانی و سازندگی است که گروه جهادی ظفر در این محور تاکنون فعالیت‌های مختلفی از قبیل تکمیل مسجد، تکمیل غسالخانه، احداث منزل برای خانواده بی سرپرست و احداث منزل برای زلزله زدگان به انجام رسانده است.

 

فرشی اظهار داشت: گروه جهادی ظفر در کنار فعالیت‌های عمرانی به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مانند برگزاری کلاس‌های آموزشی اخلاق و احکام، برگزاری نمازجماعت در روستا، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی نرم افزارهای رایانه‌ای و برگزاری مسابقات فرهنگی می‌پردازد که در این راستا این گروه از چندین نفر متخصص و تعدادی از طلاب بهره می‌برد.

 

رییس گروه جهادی ظفر به طرح "سراج عشق" اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و نشر و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در مناطق محروم پیرامون فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال 1393 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: این طرح بدین نحو است که گروه جهادی ظفر در مناطق محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و همدان با مشارکت سپاه‌های استانی و اداره آموزش و پرورش اقدام به اعزام گروه جهادی در قالب طرح هجرت، ایجاد و احداث کتابخانه در روستاها و اهدای کتاب به کتابخانه و دانش آموزان روستایی می‌کند.

 

فرشی خاطرنشان کرد: بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب تهران و ناشران می‌توانند برای مشارکت در طرح "سراج عشق" کتاب‌های اهدایی خود را به محل غرفه گروه جهادی ظفر واقع در بلوار اصلی روبروی شبستان نبش خیابان دوازدهم تحویل دهند.

 

رییس گروه جهادی ظفر گفت: هموطنان گرامی برای مشارکت در احداث و تجهیز کتابخانه در مناطق محروم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب 22ـ 6060620ـ 758ـ1813 اهدا کنند.

 

وی ابراز داشت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با سایر فعالیت‌های گروه جهادی ظفر می‌توانند به پایگاه الکترونیکی www.tarighezafar.ir  مراجعه و برای اطلاع از آخرین اخبار گروه جهادی ظفر عدد 149 را به شماره پیامک 660002047 ارسال کنند./956/پ202/ق

ارسال نظرات