۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۰۵۲۴۸
«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»؛

کتابی از رهبر انقلاب که پس از چهل سال به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ پس از گذشت چهل سال از آن ماه رمضان فراموش نشدنی که آن دریای معارف قرآنی از زبان رهبر انقلاب فقط در سینه همان چند هزار مستمع مشهدی باقی مانده و باقی تشنگان از آن بی بهره بودند، صوت محتوای این جلسات پیاده شد و در سال 1392 به چاپ رسید.
طرح کلي انديشه اسلامي در قرآن

 

مصطفی صادقی، مدیر روابط عمومی مؤسسه ایمان جهادی؛ صهبا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: مؤسسه جهادی در سال 1384 با هدف ترویج فرهنگ جهادی راه‌اندازی شد.

 

"تا خمینی شهر"

وی به انتشار کتاب "تا خمینی شهر" که زندگی مجاهدانه حاج عبدالله والی را روایت می‌کند، به‌عنوان نخستین اقدام این مؤسسه در حوزه نشر کتاب اشاره کرد و حاج عبدالله والی را الگوی کار جهادی دانست.

 

صادقی با اشاره به این‌که مؤسسه جهادی ابتدا در اردوهای جهادی عمرانی شرکت می‌کرد اما پس از آن این اردوها به "جهادی فرهنگی" تغییر کرد، افزود: به‌صورت مداوم با روستاهای بشاگرد استان هرمزگان ارتباط محتوایی به‌واسطه ارسال محصولات فرهنگی داریم و در دو مقطع از سال با حضور در آن مناطق آموزش‌های مختلفی در حوزه‌های اعتقادی، اخلاقی و احکام داریم و در این مسیر سعی داریم خط مشی رهبر معظم انقلاب در فعالیت‌های فرهنگی را پیاده کنیم.

 

"انسان دویست و پنجاه ساله"

وی کتاب‌های "دغدغه‌های فرهنگی" و "انسان دویست و پنجاه ساله" را شاخص‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های منتشر شده به‌همت این مؤسسه عنوان کرد و ابراز داشت: "دغدغه‌های فرهنگی" شرح مزجی یکی از بیانات محوری مقام معظم رهبری در سال 1373 با استفاده از دیگر بیانات معظم له و "انسان دویست و پنجاه ساله" بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه معصومین علیهم السلام است.

 

مدیر روابط عمومی مؤسسه ایمان جهادی ـ صهبا درباره کتاب "انسان دویست و پنجاه ساله"، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب معتقدند ائمه معصومین علیهم السلام در واقع یک انسان بودند که در برهه‌های مختلف تاکتیک‌های متفاوتی را برای تشکیل حکومت اسلامی انجام دادند.

 

"طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" کتابی که پس از چهل سال به چاپ رسید

صادقی به کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" اشاره کرد و اظهار داشت: این کتاب شامل سلسله جلسات رهبر معظم انقلاب در مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) مشهد مقدس در ماه رمضان سال 1353 شمسی است که ایشان طی بیست و هشت جلسه پس از نماز ظهر و عصر این مباحث را مطرح کردند و حتی از تخته سیاه و پلی کپی برای تدریس بهتر مطالب استفاده می‌کردند.

 

نحوه دستیابی صهبا به صوت جلسات

مدیر روابط عمومی مؤسسه ایمان جهادی ـ صهبا با اشاره به این‌که "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" پنجمین اثر مکتوب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود که پیش از انقلاب در سال 1354 به چاپ رسید، افزود: این کتابچه مجموعه همان پلی کپی‌هایی بود که در جلسات روزانه ماه رمضان مسجد امام حسن علیه السلام در سال 1353 در اختیار حاضران قرار داده می‌شد، به علاوه مقدمه‌ای که خود معظم له، پیش از چاپ برآن نوشته بودند.

 

صادقی ابراز داشت: پس از انقلاب محتوای شش جلسه از بیشت و هشت جلسه این مجموعه پس از پیاده سازی، در قالب جزوه‌ای با عنوان "ولایت" توسط حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 به چاپ رسید که مجددا چاپ نشد و چندان در دسترس نیست.

 

مدیر روابط عمومی مؤسسه ایمان جهادی ـ صهبا با بیان این‌که مدت‌ها دستیابی به محتوای این جلسات یکی از آرزوها و دعاهای قلبی ما بود که روزی مصاحبه‌ای از آقای سادات فاطمی درباره فعالیت قرآنی‌شان پیش از انقلاب و درباره نوار فروشی‌ای که در خیابان سناباد مشهد داشتند، دیدیم، گفت: آقای سادات فاطمی از قاریان و اساتید قرآنی ممتاز کشور هستند که در دوران پیش از انقلاب از یاران و نزدیکان و معتمدان مقام معظم رهبری بودند و پس از انقلاب نیز همچنان مورد توجه و عنایت ایشان قرار دارند.

 

صادقی با اشاره به این‌که آقای سادات فاطمی در مصاحبه خود به احیاگری‌های قرآنی مقام معظم رهبری در آن دوره اشاره کرده بودند، افزود: البته هرکس دیگری هم که بود و می‌خواست از قرآن و فعالیت‌های قرآنی در آن دوره سخنی بگوید، سخنش به حضرت آقا و جلسات‌شان و در میان همه آنها به "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" می‌رسید، در جایی از مصاحبه گفته بودند که در آن زمان مسؤول ضبط جلسات طرح کلی بودند، درنگ نکردیم، به مشهد رفتیم، آقای سادات فاطمی را پیدا کردیم و ایشان بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی، آن نوارها را در اختیار ما قرار دادند و ما نیز هیچ‌گاه نتوانستیم آن‌طور که باید از ایشان تشکر کنیم.

 

مدیر روابط عمومی مؤسسه ایمان جهادی ـ صهبا افزود: حالا پس از گذشت چهل سال از آن ماه رمضان فراموش نشدنی که آن دریای معارف قرآنی فقط در سینه همان چند هزار مستمع مشهدی باقی مانده و باقی تشنگان از آن بی بهره بودند، صوت محتوای این جلسات پیاده شد و در سال 1392 به چاپ رسید.

 

خانواده

وی درباره کتاب "خانواده"، گفت: این کتاب به سبک یک جلسه مطول مطوی در محضر مقام معظم رهبری نگارش یافته است که خواندن آن دو ساعت طول می‌کشد و شامل بیانات ایشان درباره خانواده، زن و ازدواج است که در جلسات خطبه عقد و دیدار با مداحان و بانوان بیان شده است.

 

کتاب‌های "از هراره تا تهران"، "میزبانی از بهشت" و "قرارگاه‌های فرهنگی"

مدیر روابط عمومی مؤسسه ایمان جهادی ـ صهبا کتاب‌های "از هراره تا تهران"، "میزبانی از بهشت" و "قرارگاه‌های فرهنگی" را به‌عنوان تازه‌های نشر مطرح کرد و ابراز داشت: "از هراره تا تهران" روایتی از دو دوره حضور رهبر معطم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اجلاس سران جنبش عدم تعهد و "میزبانی از بهشت" روایت حضور ایشان در منازل شهدا در مشهد مقدس در تاریخ 7/1/1376 و "قرارگاه‌های فرهنگی" شرح مکمل بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ 2/2/1392 با موضوع «پشتیبانی و حمایت از تشکل‌های فرهنگی» با دیگر بیانات معظم له است.

 

خاطره شنیدنی علی اصغر فردی از استاد شهریار درباره سخنرانی رهبر انقلاب در هراره

وی درباره کتاب "از هراره تا تهران"، ابراز داشت: علی اصغر فردی، از نزدیک‌ترین شاگردان استاد شهریار می‌گوید شبی استاد شهریار به من زنگ زدند و فرمودند تلویزیـون را می‌بینی؟ اگر نمی‌بینی، برو ببین، بعد صحبت کنیم، دیدم آقا در کنفرانس هراره سخنرانی می‌کنند، تمامی مدت صحبت را بی‌اراده ایستاده بودم و گوش می‌کردم، چنان هیجان‌زده بودم که بعد از اتمام نطق آقا، باشتاب به منزل استاد رفتم، شب دیروقت بود، اما استاد در کمال اعجاب و هیجان گریه می‌کردند و جملات برجسته‌ آقا را تکرار می‌کردند که: دانه‌دانه دردهای مسلمانان را بر‌شمردند و منشوری برای جهان اسلام پرداختند، استاد می‌گفتند: من در طول سخنرانی فقط می‌گریستم و دستم بر دعا بود که خدایا این سید را از تمام بلیات من حیث ‌لا یحتسب محافظت فرما.

 

صادقی گفت: جنبش عدم تعهد دوبار شاهد حضور و سخنرانی رهبر معظم انقلاب بود؛ در سال 1365 که سفر ایشان به هراره هشت روز طول کشید و اجلاس را متحول کرد و در سال 1391 در تهران که حاضرین و غائبین را به تواضع در برابر عظمت رهبری الهی وادار کرد./956/پ200/ق

ارسال نظرات