۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۰۵۳۲۱

بررسی وضعیت کتاب‌های کودک و نوجوان در آثار دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی «بررسی وضعیت تولید کتاب‌های کودک و نوجوان در آثار دفاع مقدس» در سالن یاس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
کتاب دفاع مقدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نشست تخصصی «بررسی وضعیت تولید کتاب‌های کودک و نوجوان در آثار دفاع مقدس» در سالن یاس نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد.

 

سیدعلی کاشفی خوانساری در خصوص پرداختن به موضوع جنگ برای کودکان گفت: عده‌ای ممکن است این کار را ترویج خشونت بدانند، اما برخی از روان‌شناسان در مورد تاثیرات مثبت این کار به صورت هدفمند برنامه‌ریزی می‌کنند. آنها اعتقاد دارند که این موضوع منجر به تخلیه روانی آنها می‌شود.

 

این نویسنده بیان کرد: ادبیات کودکان و نوجوانان اگر در خدمت صلح باشد، هدفش این است که هیچ کودکی تحت ظلم و استعمار نباشد.

 

در ادامه این نشست «جواد محقق» نیز گفت: جنگ بخشی از ادبیات دفاع مقدس کودک و نوجوان محسوب می‌شود. چه بخواهیم چه نخواهیم، جنگ مانند هر بلای انسانی یا طبیعی اتفاق می‌افتد و بچه‌ها هم مانند بزرگ‌تر‌ها در معرض این حوادث قرار می‌گیرند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر از ادبیات جنگ سخنی نگوییم یا از مرگ حرفی نزنیم، بچه‌ها چنین آسیب‌هایی را نمی‌بینند و ذهن آنها درگیر نمی‌شود. کودکان در دوران کودکی با فوت اقوام یا والدین‌شان روبه‌رو خواهند شد. اگر ما خودمان هم با بچه‌ها در خصوص این مسائل صحبت نکنیم، آنها به هر حال متوجه اتفاق‌های پیرامون خود می‌شوند.

 

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 10 تا 20 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام خمینی رحمة الله علیه برپا است./998/د102/ق

ارسال نظرات