۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۰۵۵۶۰

روحانی شیعه در عربستان به 5 سال حبس محکوم شد

خبرگزاری رسا ـ دادگاه آل سعود یک روحانی شیعه را به پنج سال حبس و یک فعال سیاسی را به شش سال حبس محکوم کرد.
عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه ویژه جنایی در شهر جده عربستان در حکمی شیخ«جلال آل جمال» روحانی شیعی را به پنج سال حبس  و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 50 هزار ریال سعودی محکوم کرد.


مقامات سعودی شیخ آل جمال را مارس سال گذشته پس از بازداشت یکساله که درپی اعتراض های سیاسی در استان القطیف در منطقه الشرقیه انجام گرفت، آزاد کرده بودند.


این دادگاه در ششمین جلسه خود در حکم اولیه، شیخ آل جمال را به خاطر فعالیت های رسانه ای سیاسی محکوم کرد و این جریمه ها را برای وی در نظر گرفت.


در همین حال، دادگاه سعودی «علی جاسب آل تحیفه» از فعالان سیاسی را به شش سال زندان و جریمه نقدی 50 هزار ریال سعودی محکوم کرد.


آل تحیفه از آگوست 2012 در پی اعتراض های سیاسی در منطقه الشرقیه بازداشت شد. در حکم اولیه او نیز به خاطر فعالیت های رسانه ای سیاسی به شش سال زندان و پرداخت 50 هزار ریال محکوم شد.


وی در محل کارش در شهر الجبیل بازداشت شد، آل تحیفه از فعالان جوان در العوامیه است و همکاری های متعددی در زمینه فعالیت های فرهنگی در این شهر داشته است.


گفتنی است، مقامات سعودی نزدیک به 200 نفر را در پی اعتراض های سیاسی منطقه الشرقیه بازداشت کردند و برای برخی از بازداشت شدگان حکم های قضایی شدیدی صادر شده است./982/ب101/د

ارسال نظرات