۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۵۵۸۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

ترویج سیره علوی بالندگی و پویایی جامعه اسلامی را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ترویج تعالیم و ویژگی های اخلاقی امام علی(ع) در جامعه ضروری است، گفت: باید سیره نورانی آن امام همام به بهترین نحو ممکن در جامعه ترویج و اشاعه پیدا کند.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامی داشت فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت نخستین ستاره آسمان امامت و ولایت با تاکید بر این که ترویج تعالیم و ویژگی های اخلاقی امام علی(ع) در جامعه ضروری است، گفت: باید سیره نورانی آن امام همام به بهترین نحو ممکن در جامعه ترویج و اشاعه پیدا کند.

 

وی با اشاره به این که حرکت در مسیر نورانی ولایت امام علی(ع) سبب سعادت دنیا و آخرت انسان شده و او را در مسیر ارزنده ای قرار می دهد، بیان داشت: کسی که از ولای امام علی(ع) و آل او فاصله بگیرد نابود خواهد شد و همه باید به فکر مولا علی (ع) باشیم که تنها راه نجات و سعادت بشریت است.

 

امام جمعه آمل با بیان این که باید تلاش کنیم تا سیره نورانی امام علی(ع) به عنوان برنامه زندگی ما باشد، تصریح کرد: مدیران باید سیره این امام بزرگوار را به عنوان نقشه راه خود قرار دهند که عمل صالح و اخلاص سبب خیر دنیا و آخرت انسان شده و او را به تقرب الی الله می رساند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که مدیران باید در جهت کمک به مستمندان و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم امام علی (ع) را به عنوان الگوی خود قرار دهند، گفت: همه مدیران باید تلاش کنند تا با فعالیت ارزنده و صادقانه زمینه رضایت مندی مردم را فراهم کنند.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، تصریح کرد: نکند که خدای ناکرده پیرو اهل بیت معصومین(ع) باشیم و در عمل چیزی دیگری را انجام دهیم که باید همواره در صراط مستقیم گام برداریم که اثرات والایی در زندگی انسان دارد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که عصمت ملکه جان است که نمی توان آن را برداشت، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا دوستی ارزنده ای با خاندان عصمت و طهارت داشته باشد که در این صورت می تواند به مراتب والا دست یابد.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که توسل به اهل بیت(ع) ضامن سعادت انسان است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا با استعانت از سیره والای اهل بیت به تهذیب نفس و تکامل معنوی دست یابد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در پایان، گفت: امروز جامعه ای می خواهیم که منتهی شود به ولایت امام علی(ع) که باید پشتیبان ولایت فقیه و در مسیر ولایت باشیم./950/ت302/ب

ارسال نظرات