۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۰۵۸۵۱
آیت الله نعیم آبادی:

تعهد و باور به ارزش های انقلاب شاخص مدیر جهادی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر این که یک مدیر جهادی باید بتواند بیشتر ظرفیت‌های بالقوه کشور را به فعلیت برساند، گفت: چنین مدیری باید مقتضیات و شرایط را به خوبی تشخیص دهد و کارها را اولویت بندی کند.
آيت الله نعيم آبادي امام جمعه بندرعباس و نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان حجت الاسلام نعيم آبادي نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تشخیص اولویت‌ها را از مهم‌ترین ارکان مدیریت جهادی برشمرد و اظهار داشت: ‌یک مدیر جهادی باید با کارشناسان و خبرگان هر عرصه‌ای مشورت کرده و مقتضیات و شرایط آن بخش را تشخیص دهد؛ مثلا بداند چه مسائلی در فلان استان اولویت دارد،‌ معضلات فرهنگی و اقتصادی آن چیست؟

وی با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود کشور و شناسایی آنها، گفت: به عنوان مثال استان ما رطوبت شدید و آب و هوای گرم و شرجی دارد با این وضعیت بیشتر نقاطش را درختان تنومند پوشانده است.

امام جمعه بندرعباس افزود: بسیاری از کشورها با وجود چنین شرایط آب و هوایی، میوه‌های فراوانی را به بازارهای جهانی صادر می کنند، اما در ایران چنین کارهایی نمی شود؛ با مطالعه، بررسی و شناخت دقیق این وضعیت می توان بهره برداری بسیاری کرد.

آیت الله نعیم آبادی با بیان این که یک مدیر جهادی باید همه شاخصه‌های یک مدیر عادی را در حد بالایی داشته باشد، گفت: یکی از ملاک‌های  یک مدیر خوب، دانایی است و مدیر جهادی باید در زمره داناترین مدیران باشد.

وی با اشاره به تعابیر تهاجم و شبیخون فرهنگی، مسأله فرهنگ را دغدغه چندین ساله رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز داشت: این هجمه فرهنگی باید شناخته شود و مسؤولان مربوطه بدانند که دشمن به کدام بخش از فرهنگ ما را مورد هدف قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در نقد عملکرد فعالان عرصه فرهنگی، گفت: کسانی که سهمی در این زمینه دارند معمولا به مسائل ریز می پردازند، هرچند اینها نیز به نوبه خود مهم است اما باید ابتدا معضلات کلان فرهنگی حل و فصل شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان این که مدیران کشور در مسائل اقتصاد و فرهنگ باید با شناخت و آگاهی کامل، تشخیص اولویت‌ها ورود پیدا کنند، گفت: شجاعت را باید به این ویژگی‌ها اضافه کرد؛ مسلما عنصر اصلی و خمیرمایه یک مدیرجهادی تعهد، دیانت و باور داشتن به مسائل مهم اسلام و نظام است./928/ت302/ج

ارسال نظرات