۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۰۶۰۴۶
قاضی پور:

در محیط های اداری انضباط اسلامی رعایت شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی قاضی پور با بیان این که باید محیط های اداری ملزم به رعایت انضباط اسلامی شوند، گفت: در کنار توجه به نحوه جذب افراد در ادارات و دستگاههای دولتی باید به چیدمان کارمندان در محیط های اداری توجه ویژه ای شود چراکه فساد از ادارات بیرون می زند.
نادر قاضي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه مشترک با اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی در دفتر امام جمعه ارومیه  اظهار کرد: باید امر به معروف را از خود مسؤولان و محیط های اداری شروع کنیم.

 

وی افزود: باید با شناخت دقیق از سوابق و شخصیت افراد آنها را در پست ها و مقام ها منصوب کنیم چراکه اگر افرادی نالایق در رأس امور قرار بگیرند نتوانسته بر زیرمجموعه خود الگوی مناسبی بوده و نظارت کافی داشته باشد.

 

وی با اشاره به وجود فسادهای مالی و اداری گفت: همه این اقدامات ناشایست به علت عدم توجه به آموزه های دینی به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی با تأکید بر این که اصل 49 باید در استان آذربایجان غربی اجرایی شود، اذعان داشت: پولهای حرام کارهای حرام را رواج می دهد، باید مجرمان برابر قانون مجازات شوند این درحالی است که متأسفانه قاچاقچیان محکوم به اعدام در آذربایجان غربی ضمن این که به پای چوبه دار نمی رسند بلکه به علت تخلف برخی مسؤولان از داخل باندهای خود را هدایت می کنند.

 

قاضی پور از امام جمعه ارومیه خواست تا با برگزاری گردهمایی با حضور رییس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان های استان بر صدور احکام عادله و اجرای دقیق انها تأکید کند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  در ادامه با تأکید بر شفاف سازی مسائل مالی دولت، افزود: جذب و استخدام های در ادارات دولتی نیز از جمله مواردی است که جای بحث دارد.

 

وی با بیان این که باید به فساد اداری توجه شود، تصریح کرد: در کنار توجه به نحوه جذب افراد در ادارات و دستگاههای دولتی باید به چیدمان کارمندان در محیط های اداری توجه ویژه ای شود چراکه فساد از ادارات بیرون می زند.

 

قاضی پور با بیان این که باید محیط های اداری ملزم به رعایت انضباط اسلامی شوند، خاطرنشان کرد: نحوه پوشش کارمندان مشخص شده است اما متأسفانه به دلایل مختلف شاهد بی توجهی به رعایت آن هستیم.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که نباید کاستی ها را حساب خلاء قانونی گذاشت، افزود: در بیشتر موارد کمبود قانون نداریم بلکه با عدم اجرای قانون مواجه هستیم.

 

وی در پایان با تأکید بر شایسته سالاری گفت: اگر مسؤولان ما افرادی معتقد،  دین دارو متخصص باشند می توانند هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ تخصصی در پیشبرد اهداف سازمانی موفق عمل کنند.

 

درخواست تدوین لایحه امر به معروف و نهی از منکر از دولت در این برهه زمانی کارساز نخواهد بود

 

جواد جهانگیرزاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه نمی توان قانونی را تصویب کرد که منجر به ایجاد تشکیلات جدید شود، بنابراین در صورت ارائه طرح به مجلس شورای اسلامی باید این نکته مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به درخواست اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در خصوص تصویب قانونی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: با توجه به تحولات فرهنگی در جامعه و همچنین دغدغه های دولت به علت توافق ژنو و روابط بین المللی بهتر است مسئله درخواست تدوین لایحه امر به معروف و نهی از منکر به برهه دیگری موکول شود چراکه ممکن است سرعت کار به کیفیت ان لطمه وارد کند.

 

جهانگیرزاده در پایان سخنانش خواستار تشکیل جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دولت و همچنین رؤسا و دبیران ستادهای احیاء امر به معروف استان های مختلف برای اتخاذ تصمیم هایی مطلوب در این خصوص شد.

 

احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند بسترسازی اجتماعی است 

عبدالکریم حسین زاده، نماینده مردم اشنویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه علاوه بر نیاز به پشتوانه قانونی و مالی نیازمند برنامه ریزی دقیق برای اجرا و ایجاد تحول اجتماعی است که نیازمند بسترسازی اجتماعی و مشارکت مدنی، سیاسی و اجتماعی دستگاههای مختلف و مردم است.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: تمکیل اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از آغاز یک عملیات بسایر مهم تر است.

 

گفتنی است، نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی با اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان امروز در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد.

 

از همه نمایندگان شهرستان های استان آذربایجان غربی برای شرکت در این جلسه دعوت شده بود که از مجموع 12 نماینده استان در مجلس فقط سه نماینده حضور داشتند./936/پ201/ج

 

ارسال نظرات