۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۰۶۱۱۷
آیت الله علما:

خودباوری و خودکفایی از برکات تحریم ها است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله گفت: تحریم ها و محاصره ها که تا کنون ادامه داشته موجب خود باوری و خود کفایی ما شده است.
خودباوری و خودکفایی از برکات تحریم ها است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، گفت: خداوند رسول خدا (ص) را به پیامبری مبعوث کرد تا که دستورات الهی را بدون اخذ دستمزد و اجرتی در اختیار بندگانش قرار دهد، رسول خدا(ص) نیز چنین کرد و به ایمان آورندگان اعلام کرد که من برای انجام رسالتم به جز مودت و دوستی با اهل بیت (ع) و نزدیکانم چیزی از شما طلب نمی کنم، زیرا اهل بیت (ع) دامن هایی نورانی و انسان ساز هستند که انسان را به سوی معراج سوق می دهند و این ارتباط باید محفوظ شود و مستدام باشد.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نزدیکان خود را حضرت علی، فاطمه و حسن و حسین (ع) معرفی می کند و بسیاری از علمای اهل سنت نیز در این راستا نزدیکان پیامبر(ص) را این افراد اعلام می کنند.
آیت الله علما با بیان سخنی از پیامبر اکرم(ص) ابراز داشت: نگاه کردن به چهره حضرت علی (ع) عبادت است و اینکه حضرت برای پیامبر بهترین برادر و حمزه برای او بهترین عمو به شمار می آید.
وی رمز جاذبه حضرت علی(ع) را محبتش بیان کرد و گفت: حضرت علی (ع) انسان کامل و جامعی است که هرگز نیستی در او راه ندارد و به همین دلیل است که بعد از گذشت هزار و چهارصد سال هنوز می بینیم که همه مذاهب از مسیحی گرفته تا یهودی و کمونیست در ثنایش قلم می زنند و یک بعد از ابعاد وجودی او را بیان می کنند.
امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حضرت علی(ع) مظهر تام خدای تبارک و تعالی و مظهر توحید و اخلاص است و از آن جا که توحید و اخلاص با فطرت انسان ها گره خورده، علی(ع) نیز به خاطر عبودیت و اخلاص به مرتبه و جایگاهی والا در میان آنان دست یافته است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیست و ششم اردیبهشت مصادف با اعلام موجودیت رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی و ملقب به یوم النکبت است که این نام به خاطر جنایات اسرائیل غاصب در منطقه برازنده این روز است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: بیست و هفت اردیبهشت سالروز ارتحال آیت الله عظما بهجت بزرگ‎مردی است که تمام عمرش را در راه اخلاص و صراط مستقیم گذراند.
وی یاد آور شد: اول خرداد سال 1359 مصادف با آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است که این تحریم ها و محاصره ها تا کنون ادامه داشته و موجب خود باوری و خود کفایی ما شده است که این مسأله یک برکت آسمانی محسوب می شود که در آن حکمتی نهفته است.
آیت الله علما همچنین اعلام کرد: مطابق فرمایش رهبری تحریم ها راهی است به سوی شکوفایی و استقلال اقتصادی است؛ بنابراین باید روی پای خودمان بایستیم و تن به مذاکره ذلت بار با آمریکا ندهیم که برای تحقق این هدف بهترین راه پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کردن و دلسرد نشدن است.
وی با گرامی‌داشت اول خرداد روز فیلسوف بزرگ ملاصدرا بیان کرد: ملاصدرا کسی بود که توانست قرآن، برهان، روایات و افکار را با هم تلفیق کند و آن را به صورت فلسفه ای جامع در بیاورد.
امام جمعه کرمانشاه در پایان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب و نخست وزیر پاکستان، گروه های تکفیری را خطر بزرگی برای اسلام خواند و آن را تهدید بزرگی برای اسلام تلقی کرد./967/پ202/غ
ارسال نظرات