۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۰۶۳۶۶
دبیر شورای مرکزی زکات کشور خبر داد؛

جمع آوری 2700 میلیارد ریال زکات در کشور

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای مرکزی زکات کشور گفت: سال گذشته دو هزار و 700 میلیارد ریال در کشور زکات جمع آوری شد درحالی که ظرفیت و پتانسل در زمینه جمع ‌آوری و پرداخت زکات در کشور بسیار بیشتر است.
دبير شوراي مرکزي زکات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حسین نبی ‌لو، دبیر شورای مرکزی زکات کشور ظهر امروز در همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات استان آذربایجان غربی با اشاره به جمع آوری دو هزار و 700 میلیارد ریال زکات در سال گذشته اظهار کرد: ظرفیت و پتانسیل در زمینه جمع ‌آوری و پرداخت زکات در کشور بسیار بیشتر از این است.

 

وی با اشاره به تأثیر روحانیون و معتمدین در افزایش پرداخت زکات ابراز امیدواری کرد: با تلاش مبلغان زکات و همچنین روحانیون مردم نسبت به پرداخت زکات احساس مسؤولیت بیشتری کنند.

 

نبی لو، دستگیری از نیازمندان و فقرا را اصلی ترین هزینه کرد پول زکات اعلام کرد و افزود: کارهای عمرانی نظیر ساخت غسالخانه، مسجد موراد ضروری جامعه از دیگر اقداماتی است که از محل جمع آوری زکات انجام می شود.

 

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی نیز در این همایش با اشاره به این که برخی از افراد در پرداخت زکات به عملکرد دولت در زمینه هزینه کرد آن توجهی ندارند، گفت: افرادی هستند که در قبال انجام فرائض دینی از دولت انتظار عملکرد مناسب دارند بنابراین رفتار بخش دیگری از جامعه در ارتباط با پرداخت زکات به عملکرد دولت و کارگزاران نظام وابسته است.

 

وی اظهار کرد: عملکرد نامناسب دولت در خصوص انجام تعهدات زکات می تواند تأثیر منفی در پرداخت زکات داشته باشد.

 

سعادت با بیان این که بخشی از پول زکات باید برای ضروریات جامعه هزینه شود، گفت: مشکل ازدواج جوانان از مشکلات جامعه امروز است که هزینه بخشی از پول زکات می تواند در رفع آن مؤثر باشد.

 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حمایت دولت برای رفع مشکل ازدواج جوانان، تأکید کرد: فراهم کردن مقدمات ازدواج جوانان کم برخوردار تلاش همه دستگاههای اجرایی را می طلبد.

 

گفتنی است، همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات استان آذربایجان غربی با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، دبیر شورای مرکزی زکات کشور، نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مسؤولان و روحانیون اهل سنت و شیعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

 

تجلیل از مبلغان و عاملان نمونه زکات آذربایجان غربی بخشی از برنامه همایش بزرگ زکات در ارومیه بود./936/پ203/ب

ارسال نظرات