۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۲۰۶۵۲۲
ناگفته های بی بی سی از پشت پرده اختلافات فرق اسلامی؛

افراطی گری باعث اختلاف شیعیان و اهل سنت/ نقش انگلیس در اختلاف افکنی

خبرگزاری رسا ـ مستند ساز بی بی سی با تهیه گزارشی از شبکه هایی که مستقیما در ایجاد اختلافات قومی و مذهبی تاثیر داشته اند به واقعیت تلخی اشاره کرد و آن اینکه: "اهل تسنن و شیعیان قرن ها با یکدیگر در یک سرزمین و حتی یک خانواده با صلح و صفا روزگار می گذراندند اما این شبکه‌ها جنگی تمام عیار و بی‌سابقه میان فرقه های اسلام به راه انداخته‌اند".
وهابيت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی، شبکه وابسته به وزارت خارجه انگلیس در مستندی درباره اختلافات مذهبی در خاورمیانه سعی در ریشه یابی این اختلافات کرد.


مستندساز بی بی سی با سفر به کشورهای خاورمیانه مانند عراق، مصر و کویت، صرفا به ریشه های قومی این اختلافات پرداخت و سعی کرد دامن غرب را از ایجاد و گسترش این اختلافات پاک جلوه دهد.


این مستند بیشتر به نیمه خالی لیوانِ زندگی مشترک اقوام مختلف در سرزمین های اسلامی توجه کرد و با بزرگ‌نمایی؛ جنگ در خاورمیانه را به طور کامل به اختلاف شیعه و اهل سنت ارجاع داد و نقش تخریب‌گر آمریکا و انگلیس را به کلی کتمان کرد.


در ابتدای این برنامه یک ساعته، مقصّر این تنش ها را اولا شیعیان افراطی! و سپس بدون نام بردن از وهابیّت، سنی های افراطی! خواند که
البته از انگلیس به عنوان یکی از حامیان اصلی دولت عربستان سعودی بعید نبود که نامی از وهابیّت که رشته سیاسی شبه جزیره عربستان را در دست دارد  نبرد.


مستند ساز بی بی سی با تهیه گزارش از شبکه هایی که مستقیما در ایجاد اختلافات قومی و ممذهبی تاثیر داشته اند به واقعیت تلخی اشاره کرد و آن اینکه "اهل تسنن و شیعیان قرن ها با یکدیگر در یک سرزمین و حتی یک خانواده با صلح و صفا روزگار می گذراندند اما این شبکه ها جنگی تمام عیار و بی سابقه میان فرقه های اسلام به راه انداخته اند".


مستندساز با مراجعه به مدیران شبکه هایی مانند اهل بیت، صفا، فدک و وصال فارسی که همگی در انگلیس و آمریکا مقیم هستند، اینگونه پرسید که آیا به تاثیر کلام خود بر جامعه سابقا یکپارچه مسلمانان واقف هستید؟ و متاسفانه آنها در کمال وقاحت از شمشیر زبان خود دفاع کرده و خود را حق دانسته و دیگر شبکه ها را ضاله و مهدور الدم می خواندند.


شایان ذکر است ناگفته ها و شیطنت های بی بی سی در این مستند بسیار و ذهن هر جوینده حقیقتی را با سوالات فراوانی درگیر می کند.

آنچه در ابتدا به ذهن خطور می کند عدم اشاره مستند به نقش شبکه های جریان ساز وهابی در ایجاد تنش و اختلاف بین فرق اسلامی است. شبکه هایی که غالبا با بودجه فوق العاده کشورهایی مثل انگلیس و عربستان و قطر، بزرگ ترین ضربه ها را به جامعه اسلامی و وحدت بین مسلمین وارد کرده اند

اختلافات شدید فرقه ای بین شیعیان و اهل سنت دقیقا از زمانی بالا گرفت که شاهد ظهور و نشو و نمای قارچ وار شبکه های وهابی بوده ایم. شبکه هایی که به نام اسلام، بزرگترین ضربات را به پیکره جامعه اسلامی وارد کرده و آتش اختلافات قومی و مذهبی را شعله ور کرده اند.

 شاهد مساله فوق اینکه هم اکنون در بسیاری از ممالک اسلامی شاهد زندگی مسالمت آمیز شیعیان و اهل سنت در کنار یکدیگر هستیم  که نه تنها با یکدیگر درگیری ندارند بلکه ارتباطی بسیار دوستانه و صمیمی و خانوادگی با یکدیگر دارند. شیعیان و اهل سنت خود را برادران دینی یکدیگر می دانند و دشمنان اسلام بخاطر هراسی که از این اتحاد دارند با تاسیس و پشتیبانی مالی شبکه های وهابی، سعی دارند تا مسلمین را گرفتار مسایل داخلی و اختلافات مذهبی کنند.

 آنچه اتحاد مسلمین را نشانه گرفته بودجه کلانی است که دشمنان اسلام خصوصا انگلستان در اختیار وهابیت قرار می دهند و با حمایت همه جانبه از اینگونه شبکه ها آن هم با ادعای واهی "آزادی بیان" به پیشبرد اهداف ضداسلامی خویش می اندیشند.


نکته مغفول دیگر آنکه چرا آزادی بیان تنها برای این شبکه ها رعایت شده و فعالیت دیگر شبکه های مستقل مانند پرس.تی.وی، العالم و ... ممنوع و دفاترشان تعطیل می شوند؟
چگونه دم از آزادی بیان می زنند و حال آنکه آزادی بیان در غرب تنها برای آنانی است که مطابق میل و سیاست های کلان استعمار قدم بردارند و دیگران قادر به سخن گفتن و پاسخگویی نیستند؟

کلام آخر نیز با به ظاهر دوستان نادان که به نام تشیع، راه افراط در پیش گرفته و موجبات خوشنودی دشمنان اسلام را فراهم می‌کنند. آنچه امروز جامعه اسلامی بیش از پیش بدان نیازمند است حفظ وحدت و یکپارچگی درونی برای مقابله با دشمن تا دندان مسلح بیرونی است و اهانت به مقدسات دیگر فرق اسلامی آنهم تحت عنوان دفاع از تشیع افتادن در دام فتنه گرانی است که از آب گل آلود این اختلافات ماهی می گیرند و در انتها جز کشتار، بدنامی و اسلام هراسی ثمره دیگری با خود به همراه نخواهد داشت./1421/1409/ح

ارسال نظرات