۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۰۶۶۰۰

ساده زیستی در اسلام از منظر ائمه اطهار

خبرگزاری رسا ـ تبیین ساده زیستی در اسلام از منظر ائمه اطهار علیهم السلام در کتابی با عنوان «ساده‌زیستی» برای سومین بار تجدید چاپ و منتشر شد.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از آستان قدس رضوی، تبیین ساده زیستی در اسلام از منظر ائمه اطهار علیه السلام در کتابی با عنوان«ساده زیستی» از مجموعه چهل حدیث گل برای سومین بار تجدید چاپ و منتشر شد.

 

آشنایی مردم با سخنان گهربار ائمه اطهار علیهم السلام  ترویج و نشر معارف اهل‌ بیت علیهم السلام با اولویت مسائل مورد نیاز عموم، فضاسازی سالم دینی و ایجاد انگیزه عمل به فرامین الهی، از مهم‌ترین اهداف تولید و انتشار مجموعه «چهل حدیث گل» است.

 

در مقدمه این کتاب آمده است: ساده زیستی در اسلام یک ارزش معنوی است. پیشوایان دین، ساده زیستی و قناعت را ارزشی والا می دانستند و نه تنها خود بدان عمل می‌کردند، بلکه مشوق دیگران نیز بودند.

 

کتاب «ساده زیستی» با نویسندگی محمود پسندیده، به احادیثی با موضوعات جستجوی بی نیازی، سیری ناپذیر، دنیا خواهان، پرورش نفس، شاکرترین مردم، توانگری، همت بلند، ثروتمند‌ترین مردم، حساب سبک و... اشاره کرده است.

 

این کتاب به روایت احادیث حضرت امام علی علیه السلام، حضرت محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، امام صادق علیه السلام و امام باقرعلیه السلام پرداخته است.

 

کتاب« ساده زیستی» در قطع جیبی و در 10 هزار نسخه برای سومین بار تجدید چاپ شده است.

 

کتاب‌های «چهل حدیث گل» به صورت جداگانه و در قالب یک مجموعه کامل از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی تجدید چاپ و منتشر شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات