۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۰۶۶۱۲
کارشناسان اقتصادی پیش‎بینی کردند؛

دارایی بانک‎های اسلامی تا چهار سال آینده بیش از 3 تریلیون دلار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان اقتصادی پیش‎بینی کردند که دارایی بانک‎های اسلامی در سراسر دنیا تا چهار سال آینده از 3.4 تریلیون دلار عبور خواهد کرد.
بانکداري اسلامي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، کارشناسان مرکز بین المللی بانکداری اسلامی EY پیش بینی کردند دارایی های صنعت بانکداری اسلامی تا سال 2018 میلادی از 3.4 تریلیون دلار عبور می کند.
 
اظهر ناظم، یکی از کارشناسان ارشد مرکز بین المللی بانکداری اسلامی EY در این زمینه می گوید: متوسط سوددهی بانک های اسلامی علی رغم وجود تمامی آمارهای مثبت 15 تا 19 درصد کمتر از بانکداری سنتی است.
 
این کارشناس برجسته بانکداری اسلامی خاطرنشان کرد: تحولات منطقه ای و عملیاتی که در حال حاضر در بسیاری از بانک های اسلامی در حال اجرا است کمک خواهد کرد که این فاصله 15 تا 19 درصدی سوددهی نسبت به بانکداری سنتی تا حدودی جبران شود.   
 
کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند که وجود 38 میلیون مشتری برای بانک های اسلامی در سراسر دنیا یک پتانسیل فوق العاده برای این بانک ها محسوب می شود اما کمبود خدمات ارائه شده از سوی این موسسات به مشتریان یک چالش بزرگ در صنعت بانکداری اسلامی به شمار می رود.  
 
بانک های اسلامی به ازای هر مشتری دو خدمت بانکی ارائه می کنند در حالی که این آمار در بانک های سنتی پیشرو به طور متوسط پنج خدمت به ازای هر مشتری است./990/ب903/د
ارسال نظرات