۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۰۶۹۹۸

کتاب «مبانی فهم کلام خدا» به نگارش درآمد

خبرگزاری رسا ـ چاپ نخست کتاب «مبانی فهم کلام خدا (مقدمه ای بر فهم تفسیر قرآن کریم» از سوی انتشارات سروش منتشر روانه بازار نشر شد.
کتاب «مباني فهم کلام خدا»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چاپ نخست کتاب «مبانی فهم کلام خدا (مقدمه ای بر فهم تفسیر قرآن کریم» تالیف محمد عینی زاده موحد از سوی انتشارات سروش منتشر روانه بازار نشر شد.

  

در کتاب «مبانی فهم کلام خدا» درباره مفهوم وحی و انواع آن، بحث و گفتمان مسیحی در این باب و نیز دیدگاه های منکران آسمانی بودن وحی مطرح می شود و به پاره ای از ادعاهای تجربه انگاران پاسخ گفته می شود. در ادامه با برخی مبانی فهم قرآن همچون الهی بودن الفاظ، منشاء و ترتیب آن، اعجاز، و تحریف ناپذیری قرآن آشنا می شویم.

 

در فصلی از این کتاب به معرفی گذرای تفسیر متون مقدس در پارادایم کلام مسیحی و گفتمان مسلمانان می پردازد و وجوه شناخت قرآن از جمله تفسیر و روش های آن ، تاویل و ترجمه را باز می شناساند.

 

بازشناسی سنت در مکتب خلفا و مکتب پیروان اهل بیت علیهم السلام  و روشنگری هایی در این زمینه، از جمله در باب ممنوعیت نگارش و نقل آزاد سخنان رسول اعظم صلی الله علیه و آله، مسأله جعل حدیث، راهبرد تقیه و مبارزه با پدیده غلو از دیگر مباحث کتاب حاضر است.

 

کتاب در فصل پایانی خود، ضمن روشن کردن نیاز مسلمانان به تبیین و تفسیر قرآن کریم و آشنایی با تاریخ و منابع فهم و تفسیر، حجیت ظواهر آیات، بیان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت پاکش علیه السلام و بیان صحابه و تابعین، جایگاه عقل در فهم و تفسیر بازشناسی و نقد می شود.

 

نگارنده این کتاب ارزشمند می کوشد تا دانسته هایی را درباره روش شناسی و منابع فهم و تفسیر قرآن ارایه کند و با بررسی آیات قرآنی، روایات و دیدگاه های دانشمندان، به بحث بنشیند تا توصیفی نزدیک به واقعیت و همخوان با اندیشه حاملان وحی و وارثان علم رسول الله صلی الله علیه وآله و سلم به دست آورد.

 

چاپ اول این اثر در 282 صفحه و با قیمت دوازده هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان به مباحث قرآنی و دینی قرار گرفته است./998/د102/ق

ارسال نظرات