۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۰۷۰۵۳
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(115)؛

امام جمعه نجف: دولت آینده از سوی فراکسیون همپیمانی ملی تشکیل می‎شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه ائتلاف شیعیان، بزرگ ترین فراکسیون پارلمان است، تشکیل دولت از سوی این فراکسیون را قطعی دانست.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از برخورد نیروهای امنیتی با طلاب پاکستانی فاقد اقامت انتقاد کرد و گفت: نجف اشرف پایتخت تشیع و اردوگاه نسل های مختلف است، این طلاب همه جهان را ترک کرده و به نجف آمدند اما با چنین مساله ای برخورد می کنند.

 

وی افزود: این اقدام را محکوم کرده و ایستادگی خود را در کنار این طلاب اعلام می کنیم. از مسؤولان می خواهیم نسبت به این اقدام عذرخواهی رسمی کنند.

 

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به اعلام نتایج انتخابات و لزوم پذیرش اعتراضات از سوی کمیساریای عالی انتخابات تصریح کرد: دولت آینده مطمئنا از فراکسیون همپیمانی ملی انتخاب می شود زیرا همپیمانی ملی، بزرگ ترین فراکسیون پارلمان است.

 

وی ادامه داد: مطمئنا همپیمانی ملی که بزرگ ترین فراکسیون است می تواند دولت آینده را تشکیل دهد. البته این ائتلاف با سایر گروه ها نیز رابطه مستمر دارد و به هیچ وجه حقوقشان را نادیده نمی گیرد.

 

امام جمعه نجف در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه نسبت به ادامه جنایت های آل خلیفه علیه ملت بحرین ابراز نگرانی کرد و خاطر نشان ساخت: هر چه قساوت دولت بحرین بیشتر باشد عزم و اراده ملت نیز افزایش می یابد. دولت بحرین همچنان به تخریب مساجد، یورش به منازل و صدور احکام ظالمانه بدون ارتکاب هیچ گناهی علیه مردم ادامه می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب ملت بحرین مورد پذیرش جهانیان قرار گرفته است از ایستادگی علما در کنار مردم در جریان اعتراضات تقدیر کرد./980/ب903/د

ارسال نظرات