۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۰۷۱۵۴

نخستین مدرسه اسلامی در منطقه فرانسه‌زبان بلژیک مجوز گرفت

خبرگزاری رسا ـ نخستین مرکز آموزش اسلامی ناحیه «والونی ـ بروکسل» بلژیک با نام «مدرسه تقوا»، از مهرماه سال جاری فعالیتش را آغاز می‌کند.
مدرسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین مدرسه راهنمایی اسلامی منطقه فرانسه‌زبان بلژیک که با عنوان «والونی» شناخته می‌شود، از ابتدای سال‌ تحصیلی جدید، پذیرای دانش‌آموزان مسلمان خواهد بود.

 

درخواست تاسیس این مدرسه اسلامی از سوی انجمن آموزش‌های اسلامی بلژیک طی دو سال اخیر بررسی و پس از اصلاحات موردنظر مطرح شده است و کمیته‌ رسیدگی به امور آموزشی ناحیه والونی، دوم خردادماه، طی نشستی، مجوز راه‌اندازی این مرکز آموزشی غیردولتی را صادر کرد.

 

رسانه‌های بلژیک گزارش دادند که علی‌رغم صدور مجوز تاسیس این مدرسه از سوی شورای عمومی، دولت می‌تواند در مرحله نهایی و پس از بررسی مواردی از قبیل مکان قرارگیری مدرسه و تعداد دانش‌آموزان و ضرورت تاسیس این مرکز آموزشی، نظر مثبت یا منفی داشته باشد و صدور مجوز اولیه دلیلی برای نهایی شدن تصمیم نیست.

 

با این حال، مقامات انجمن آموزش‌های اسلامی بلژیک که پیش از این مجوز احداث مدارس اسلامی دیگری را در شهرهای مختلف این کشور کسب کرده‌اند، امیدوار هستند که با اصلاح طرح ارائه‌شده بتوانند مجوز نهایی را نیز از دولت دریافت کنند و به همین دلیل، آغاز فعالیت این مدرسه را ابتدای مهرماه سال‌جاری اعلام کرده‌اند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات