۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۰۷۲۱۲

رونمایی و تجلیل از کتاب «آن بیست و سه نفر» در کرمان

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از کتاب «آن بیست و سه نفر» در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.
آن بيست و سه نفر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، مراسم رونمایی کتاب «آن بیست و سه نفر»، ساعت 9 صبح دوشنبه پنجم خرداد، در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

 

در این مراسم، علاوه بر پخش مستند و رونمایی از کتاب «آن بیست و سه نفر»، از 23 آزاده‌ای که در این کتاب شرح اسارت آنها درج شده، نیز تجلیل خواهد شد.

 

احمد یوسف زاده، نویسنده کتاب، درباره این مراسم به سوره مهر گفت: از این بیست و سه نفر معروف، 15 نفر اهل کرمان هستند که در این مراسم حضور خواهند داشت و از هشت نفر دیگر نیز تجلیل خواهد شد و هدایایی نیز برای آنان ارسال خواهد شد.

 

وی افزود: این مراسم از طرف معاونت فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان و با همکاری مرکز حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، برگزار می‌شود و در آن، دانشجویان و علاقمندان تز گروه‌های مختلف، حضور خواهند داشت.

 

این نویسنده با بیان آنکه تمام مسئولان استانی دعوت شده‌اند، درباره‌ سخنرانان این مراسم گفت: در این مراسم، حبیب احمد زادهغ نویسنده و مستندساز به عنوان منتقد ادبی و فردی که این 23 نفر را می‌شناسد، سخنرانی می‌کند، همچنین ملا صالح قاری که نیز در این مراسم حضور خواهد داشت که من او را عضو بیست و چهارم این گروه می‌دانم.

 

وی درباره هدف اصلی برگزاری این مراسم گفت: این 23 نفر همگی در عملیات بیت المقدس اسیر شدند، عملیاتی که به آزادی خرمشهر منجر شد. این هفته، مناسبت خوبی برای تجلیل از این آزادگان است. خصوصا اینکه تا بحال، تجلیلی از آنها صورت نگرفته است. بنابراین ما سعی کردیم حداقل 15 نفر از آنها که امکان داشت را یکجا جمع کنیم.

 

وی به همکاری شرکت های خصوص در برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: شرکت‌های خصوصی وقتی اسم 23 نفر را شنیدند، خیلی سخاوتمندانه، با ما همکاری کردند.

 

گفتنی است کتاب «آن بیست و سه نفر» حاوی خاطرات بیست و سه نوجوانان است که توسط ارتش بعث، در عملیات بیت المقدس به اسارت درآمدند و دیکتاتور عراق سعی داشت از این نوجوانان برای ایجاد ایجاد جنگ روانی علیه ایران استفاده کند، به تازگی از طرف انتشارات سوره مهر منتشر شده‌است./998/د102/ق

ارسال نظرات