۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۰۷۳۴۱
استاد حوزه علمیه:

راه ثبات قدم در آخرالزمان توسل به ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مؤمنی با بیان این که اگر حقیقتا نور معرفت در دل انسان باشد از معصیت دور می شود، گفت: امام صادق(ع) تنها راه ثبات قدم در آخرالزمان را چنگ زدن به ریسمان محبت اهل بیت(ع) می دانند و این محبت در گرو معرفت به دست می آید.
حجت الاسلام مؤمني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم سوگواری شام شهادت امام موسی بن جعفر(ع) شب گذشته با سخنرانی حجت الاسلام حسین مؤمنی و مرثیه سرایی حاج حسن خلج در محل حسینیه تهرانی ها برگزار شد.

 

حجت الاسلام مؤمنی در این مراسم با اشاره به اهیمت کسب معرفت گفت: اگر عطش معرفت در انسان باشد، یقینا برایش حاصل می شود، اگر حقیقتا نور معرفت در دل انسان باشد از معصیت دور می شود.

 

وی افزود: امام صادق(ع) تنها راه ثبات قدم در آخرالزمان را چنگ زدن به ریسمان محبت اهل بیت(ع) می دانند و این محبت در گرو معرفت به دست می آید، البته لازمه معرفت به ائمه اطهار(ع) این است که زندگی انسان مطابق زندگی ایشان باشد.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: امام کاظم(ع) می فرمایند: «نحن نور لمن تبعنا؛ ما نور هستیم برای کسی که از ما تبعیت کند»؛ تبعیت فرع بر معرفت است؛ وقتی انسان بداند بی حرمتی به والدین چقدر مضرات دارد، محبت پدر و مادر در دلش استوار و محکم می شود و امر آن ها را فوری امتثال می کند.

 

حجت الاسلام مؤمنی خطاب به جوانان گفت: از ائمه(ع) ثبات قدم بخواهید؛ بخواهیم نگاه ولایی به قلب و وجود ما داشته باشند تا آلودگی هایمان از بین برود.

 

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در خصوص نشانه های شیعه خود می فرمایند: «اگر نسبت به اوامر ما آمر بوده و از نواهی ما اجتناب می کنید شیعه ما هستید». بنابراین تبعیت، فرع بر ولایت نیز هست. چنان که در زیارت عاشورا آمده است، نشانه تقرب اهل بیت(ع) موالات و برائت از دشمنان ایشان است.

 

سخنران حرم رضوی با بیان این که زجری که دشمن به امام کاظم(ع) داد، در میان ائمه اطهار(ع) منحصر به فرد است و همه غربت معصومین در ایشان خلاصه است، افزود: آن حضرت در پاسخ یکی از یاران که فرمودند شما که امکان خلاصی خود را دارید چرا این کار را نمی کنید؟ فرمودند به خاطر شیعیانمان؛ ما باید این غربت و مظلومیت را تحمل کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی هتک حرمت ها میان مسلمانان تأکید کرد: در دفاع از امیرمؤمنان علی(ع) نیاز نداریم به کلمات و عبارات سخیف متوسل شویم؛ این کار بی سوادها و بی منطق ها است، ما دستمان پر است نیازی نداریم به این حرف ها.

 

حجت الاسلام مؤمنی خاطرنشان کرد: هیچ چیز مانند اشک بر اباعبدالله(ع) نمی تواند انسان ساز باشد؛ اصولا امکان سلوک بی امام حسین(ع) ممتنع است، اگر نسبت به نماز بی توجهی کنیم توفیق اشک و حضور در مجالس اهل بیت(ع) را از دست می دهیم./930/پ203/ب

ارسال نظرات