۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۰۷۶۰۰

انتشار کتاب «شعاعی از نیر اعظم»

خبرگزاری رسا ـ کتاب «شعاعی از نیر اعظم» رهیافتی به منظومه فکری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم از سوی انتشارات سروش منتشر و وارد بازار نشر شد.
کتاب شعاعي از نير اعظم

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات سروش، این اثر رهیافتی به منظومه فکری حضرت آیت الله خامنه ای درباره پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است که با گلچینی از بیانات معظم له، به تحلیل و تبیین زندگی و شخصیت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می پردازد.

  

این کتاب که در سال 1385 همزمان با سال پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم به سفارش دفتر حفظ و نشر ارزش های آثار مقام معظم رهبری (مؤسسه پژوهشی- آموزشی انقلاب اسلامی) از سوی گروهی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم تهیه و تدوین شد، نمونه ای از بهترین کتاب هایی است که با گردآوری علمی و محققانه بیانات معظم له، به مسائلی چون ویژگی های رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و عصر بعثت، ماجرا و حقیقت بعثت پیامبر، وقایع خاص در تاریخ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، نقش اهل بیت علیهم السلام در نهضت نبوی، انواع تعامل با پیامبر، وظایف مسلمانان نسبت به پیامبر و آموزه های او، رویداد نگاری دوران پیامبری حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و پایه گذاری تمدن اسلامی پرداخته است.

 

گستردگی اطلاعات این کتاب تا اندازه ای است که می توان گفت سرفصل ها و اشاره های ارزشمند درباره هر چه که انسان معاصر بخواهد درباره پیامبر گرامی اسلام بداند، در آن یافت می شود.

  

همچنین از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این کتاب در کنار جمع آوری جامع و طبقه بندی دقیق بیانات رهبر انقلاب، با هدف تکمیل مطالب هر محور، آثار و فرمایش های امام خمینی درباره پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله و سلم و نوع گرایش برترین نویسندگان جهان اسلام در خصوص پیامبر و آثارشان مورد بررسی قرار گرفت و در قالب پاورقی به مجموعه افزوده شد.

  

این مجموعه گرانقدر که جمع آوری شده بیانات شیوا و نغز رهبر معظم انقلاب است می تواند گامی موثر برای رسیدن به قله معرفت و شناخت نسبت به ساحت مقدس رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و تأسی به مکارم اخلاق ایشان در تمامی عرصه های فردی و اجتماعی باشد.

 

چاپ هفتم این اثر در 420 صفحه با قیمت بیست هزار تومان از سوی انتشارات سروش به علاقمندان و پژوهشگران عرضه شده است./998/د102/ق

ارسال نظرات