۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۰۷۹۳۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اعتقاد به ولی فقیه مهم ترین شاخص حرکت در راه امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با بیان این که حرکت در خط امام نیازمند آمادگی برای پذیرش انواع بی مهری ها است، گفت: اعتقاد به ولی فقیه مهم ترین شاخص حرکت در راه امام خمینی است.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز، در نشست هماهنگی ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در این استان، با تبریک حلول ماه شعبان، بر استفاده همه جانبه از این فرصت های کلیدی تأکید کرد و افزود: از این که چنین فرصت های الهی در اختیارمان گذاشته شده است تا فضایی فراهم شود که به خداوند متعال نزدیک تر شویم، باید شاکر باشیم و این کمترین کاری است که هر بنده ای می تواند انجام دهد.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که مناسبت های ماه شعبان، سیر رونده زندگی انسان را به سوی کمالات الهی سوق می دهد، تصریح کرد: مناسبت های نهفته در این ماه، ترسیم کننده راه و مسیر زندگی انسان ها بوده که استفاده از آن ها، سعادت و عاقبت به خیری به همراه دارد و غفلت کردن از آن ها بزرگ ترین خسران است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به تقارن مناسبت های ماه شعبان با ایام الله خردادماه اشاره کرد و افزود: این مناسبت ها جهت دهنده و راهگشا است؛ مناسبت های شعبان و خرداد در یک سو و با یک هدف قرار گرفته اند که این نیز در جای خود بسیار ستودنی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام همچنین به 13خردادماه سال 42 اشاره کرد و ادامه داد: در این روز، سخنرانی امام راحل در مدرسه فیضیه، سرعت باور نکردنی به حرکت انقلابی مردم بخشید و دستگاه طاغوت را برای همیشه سست کرد.
 
وی در ادامه به تشریح قیام 15خرداد پرداخت و این روز را روزی ماندگار در تاریخ انقلاب دانست و افزود: 15 خرداد سال 42 مردمی که از خانه هایشان بیرون ریختند و قیام کردند، می دانستند که دیگر بازگشتی وجود ندارد و این شجاعت تنها در سایه اوج ایمان و باور به امام و راه امام صورت گرفت.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که امام خمینی(ره)، به اسلام حیات دوباره بخشید و نگاه دنیا را نسبت به اسلام و ایران تغییر داد، خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای امروز جامعه اسلامی امام شناسی است که متأسفانه جایگاه واقعی خود را از دست داده است و کم تر به آن توجه می شود.
 
وی با بیان این که عموم مردم امام را مرجع تقلید می دانند که در جهت انقلاب، حرکت کرد و مردم نیز با او همراه شدند، تصریح کرد: این تنها بخش کوچکی از ابعاد شخصیتی امام راحل است؛ هر چه قدر که زمان بیشتری از انقلاب و امام راحل سپری می شود، ابعاد شخصیتی جدید و بیشتری از این رهبر فرزانه مشخص می شود که این نشان از جایگاه رفیع این مرد خدایی دارد.
 
امام جمعه شهرکرد درایت، حکمت، ایمان، بینش، بصیرت، ارتباط با خداوند متعال و به معنای واقعی ذوب در خداوند شدن را از مهم ترین ابعاد شخصیتی امام راحل عنوان کرد و افزود: اگر امروز امام حسین(ع) برای همیشه تاریخ ماندگار است، به سبب ذوب در خداوند متعال بودن ایشان است که از همه چیز خود در راه خداوند گذشت و برای همیشه ماند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: امام راحل نیز برای همیشه ماندگار خواهد ماند؛ چرا که از همه چیز خود در راه خداوند گذشت و تا آخرین لحظات زندگی نیز با خداوند زیست.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که داشته های امام خمینی(ره) نشأت گرفته از کثرت مطالعه نیست، اظهار داشت: درک درست و فهم مطلوب امام از همه زمان ها و عرصه ها، به سبب مطالعه ایشان نبود، بلکه همه داشته های امام، داده های پروردگار متعال به ایشان بود که به یقین خداوند متعال نیز چیزی را خارج از حکمت به کسی نمی دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر تفکر و تأمل بیشتر بر شخصیت امام راحل در جامعه امروزی، تصریح کرد: هر چه قدر بیشتر امام را بشناسیم، به دستاوردهای این مرد خدایی بیشتر پی خواهیم برد.
 
انتساب امام خمینی به خود، جفا در حق او است 
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که هر چه قدر امام را بیشتر بشناسیم، نسبت به انقلاب حریص تر خواهیم بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز کسانی هستند می خواهند امام را منتسب به خود بدانند که این نهایت جفا به این شخصیت جهانی است؛ امام متعلق به همه اسلام و جهان تشیع است.
 
این مقام مسؤول به امام شناسی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: امروزه کسی امام شناس تر از رهبر معظم انقلاب در جامعه وجود ندارد؛ چرا که ایشان راه، شخصیت، بصیرت، تعبد امام را به معنای واقعی شاگردی کرده اند و در سایه همین شاگردی ها، خود نیز ویژگی امام گونه پیدا کرده اند.
 
حرکت در خط امام نیازمند آمادگی برای پذیرش انواع بی مهری ها است
 
وی در ادامه ماندن در راه امام را اصل دانست و ابراز داشت: راه امام، راه بی خطری نیست؛ کسی که در این راه وارد می شود باید آماده شنیدن انواع تهمت ها و نامهری ها باشد.
 
اعتقاد به ولی فقیه مهم ترین شاخص حرکت در راه امام خمینی است
 
امام جمعه شهرکرد در پایان با بیان این که امام خمینی(ره) تنها در 14 و 15 خرداد ماه خلاصه نمی شود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در یک جهت انسان ساز خلاصه می شود؛ مواظب باشیم که از اصالت انقلاب که همان امام است، فاصله نگیریم و این اصالت را شاخص بدانیم که مهم ترین شاخص نیز ولی فقیه است./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات