۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۰۷۹۸۲

تایلند پانزده ماه در دست کودتاگران

خبرگزاری رسا ـ ژنرال پرایوت چان اوچا رهبر کودتای نظامیان در تایلند: روند آشتی بین جناح های سیاسی مختلف کشور و انجام اصلاحات، حدود یکسال و سه ماه طول خواهد کشید و پس از آن است که می توان انتخابات عمومی برگزار کرد.
پرچم تايلند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ ژنرال پرایوت چان اوچا رهبر کودتای نظامیان در تایلند، روز جمعه گفت که روند آشتی بین جناح های سیاسی مختلف کشور و انجام اصلاحات، حدود یکسال و سه ماه طول خواهد کشید و پس از آن است که می توان انتخابات عمومی برگزار کرد.

رهبر کودتا در یک نطق تلویزیونی، درمورد برنامه زمان بندی شده ارتش تا برگزاری انتخابات گفت: “یک شورای قانونگذاری برای تعیین یک نخست وزیر و هیات دولت برای نظارت بر امور اجرایی و تدوین پیش نویس قانون اساسی تشکیل خواهد شد. همچنین شورایی برای انجام اصلاحاتی که مطابق میل و مورد قبول همه گروه ها باشد، شکل خواهد گرفت.”

ارتش تایلند پنجشنبه هفته گذشته دولت یینگلاک شیناواترا را برکنار کرد و اداره امور کشور را در دست گرفت. ژنرال پرایوت چان اوچا در نطق تلویزیونی خود ضمن درخواست همکاری از همه جناح های سیاسی گفت که زمان زیادی به خاطر درگیری ها و مناقشات از دست رفته و کشور و مردم با مشکلات بسیاری مواجه اند که راه حل های فوری می طلبد.

پس از کودتا، نخست وزیر سابق و شماری از شخصیت ها و فعالان سیاسی بازداشت شدند، اما ارتش تعداد زیادی از آنها را به تدریج آزاد کرد. /1409/ح

ارسال نظرات