۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۰۷۹۸۹

مخالفان بحرینی تهدید به تحریم انتخابات پارلمانی کردند

خبرگزاری رسا ـ گروه‌های مخالف نظام بحرین با هشدار نسبت به تحریم انتخابات آینده تاکید کردند که مشارکت آنها در انتخابات آینده مرهون دستیابی به توافق سیاسی فراگیر است.
تظاهرات بزرگ ملت بحرين در سومين سالروز انقلاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه‌های مخالف منامه ظهر امروز (شنبه) با برگزاری نشستی مطبوعاتی اعلام کردند که مشارکت گروه های مخالف در هرگونه انتخابات آینده مرهون دستیابی به توافق سیاسی روشن است که تدوین قانون اساسی جدید و تحقق اصل قانونی «نظام حکومتی در بحرین دموکراتیک است و قدرت از آن مردم است و (مردم) مصدر همه قوا هستند» را در پی داشته باشد.
 
بر اساس این گزارش، گروه‌های مخالف بحرین درباره موضع خود در قبال انتخابات پارلمانی آینده بحرین تاکید کردند: مخالفت حاکمیت با مذاکرات جدی و دستیابی به توافقی به منظور حل بحران، کشور را فرا روی آینده‌ای مبهم قرار می‌دهد.

این گروه ها افزودند: همچنان که مخالفان را تنها در مقابل یک گزینه قرار می‌دهد و آن تداوم فعالیت‌های مردمی مسالمت آمیز است که از 14 فوریه سال 2011 آغاز شده است و اینکه حجم این فعالیت‌ها را با استفاده از همه ابزارهای مشروع و در دسترس ملت‌ها بیشتر کنند تا وضعیت (خود) را تغییر داده و دموکراسی حقیقی را بنا سازند.
 
گروه‌های مخالف بحرینی تاکید کردند که تغییر مواضع فوق نیازمند تغییر اوضاع (جاری) از طریق توافق قانونی جدید با استفاده از یک سیاست فراگیر است.
 
گروه‌های مخالف بحرینی با تاکید بر عزم خود به منظور خارج ساختن کشور از بحران جاری، بر لزوم حل ریشه‌ای بحران این کشور تاکید کرده و افزودند: توافق سیاسی بایستی اجرای انتخابات آزاد و شفاف بر اساس اصل برابری بین شهروندان را در بر گیرد و اینکه مجلس قانونگذاری (پارلمان) اختیارات کامل قانونگذاری و نظارتی را داشته باشد و همچنین دولت باید انتخابی و بیانگر اراده مردم باشد.
 
گروه‌های مخالف بحرین همچنین تشکیل دستگاه قضایی مستقل، نیروهای امنیتی حامی همه اقشار کشور و اجرای توصیه‌های کمیته حقیقت یاب به ریاست «بسیونی» را خواستار شدند./980/ب102/د

ارسال نظرات