۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۰۸۱۳۷

هراس نتانیاهو از تشکیل دولت جدید فلسطین

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر رژیم صهونیستی روز یکشنبه از جامعه جهانی خواست دولت توافق ملی فلسطین را که قرار است به زودی تشکیل شود، به رسمیت نشناسد.
پرچم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رادیوی صدای رژیم صهیونیستی به نقل از بنیامین نتانیاهو گزارش داد که حماس خواستار نابودی اسراییل است و حمایت جامعه جهانی از دولت جدید فلسطین هیچ گونه کمکی به روند سازش میان اسراییل و فلسطینی ها نمی کندˈ.

 

ˈنبیل ابو ردینهˈ سخنگوی رسمی ˈمحمود عباسˈ رییس حکومت خودگران فلسطین در واکنش به اظهارات نتانیاهو در خصوص تشکیل دولت توافق ملی در فلسطین گفت : جامعه جهانی پیشتر از توافق ملی میان فلسطینیان استقبال کرده و به محمود عباس به سبب گام های بزرگی که برای یکپارچه سازی ملت فلسطین برداشته، تبریک گفته است.

 

ابو ردینه بار دیگر تاکید کرد که مسوولیت اصلی و مهم این دولت جدید، آماده سازی برای برگزاری انتخابات سراسری در شش ماه آینده است. همچنین این دولت به برنامه های سیاسی محمود عباس با هدف تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف پایبند می باشد.

 

ˈعزام الاحمدˈ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و مسوول پرونده توافق ملی فلسطین نیزگفته است که دولت توافق ملی متشکل از وزیران فتح و حماس با حضور 15 تا 17 وزیر، کار خود را از روز دوشنبه آغاز خواهد کرد.

 

وی افزود: اعضای کابینه روز دوشنبه با حضور در مقر حکومت خودگردان در رام الله، برای عهده داری سمت های جدید سوگند یاد می کنند.

 

اوایل اردیبهشت ماه گذشته، مقام های دو گروه فلسطینی فتح و حماس از توافق بر سر تشکیل یک دولت وحدت ملی خبر دادند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات