۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۰۸۴۳۷
امام جمعه ارومیه:

تکیه به قدرت الهی عامل موفقیت امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: امام خمینی (ره) با ایمان، اخلاص و علمی که از اسلام و دانش های روز داشتند، تاریخ را متحیر کرده اند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) مردی الهی و قدرتمند بودند که انقلاب اسلامی را با تکیه بر قدرت الهی و اقتدار و حضور مردمی، به پیروزی رساندند.

 

 

وی تکیه بر قدرت الهی، اعتقاد به هدف و اعتماد به مردم را از ویژگی های بارز امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار کرد: امام خمینی (ره) با توکل بر خدا و یا اتکا به توان مردمی انقلاب اسلامی را در زمان های حساس رهبری و هدایت کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی با ایمان، اخلاص و با علمی که از اسلام و دانش های روز داشتند تاریخ را متحیر کرده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به بحث افزایش جمعیت گفت: جمعیت یکی از عناصر اصلی قدرت در هر کشوری به شمار می آید که مقام معظم رهبری بارها در خصوص خطرات کاهش جمعیت هشدار داده اند و بر لزوم تغییر سیاست های جمعیتی کشور تأکید کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ابلاغ سیاست های افزایش جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم در جهت محافظت از انقلاب و میهن اسلامی خود در راستای فراهم سازی شرایط برای افزایش جمعیت گام های مهمی را برداریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: ترویج و تبلیغ موضوع فرزند کمتر زندگی بهتر و رواج نسل کشی و کشتار مسلمانان در سرزمین های اسلامی از حربه های دشمنان است که تهدید بزرگی برای مسلمانان است.

  

اسماعیل کریم زاده، رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: مراسم ارتحال امام (ره) فرصتی است که بتوانیم بیشتر و بهتر حضرت امام (ره) و راه ایشان را به مردم بویژه نسل جوان کشورمان و مردم دنیا معرفی کنیم.

 

وی تبیین اندیشه های امام (ره) را گام مهمی در حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی دانست و گفت: هدف از برگزاری چنین مجالسی، زنده نگه داشتن فداکاری های رهبر بزرگترین انقلاب معاصر و انتقال ارزشهای معنوی امام (ره) و انقلاب اسلامی به افکار عمومی جهان است.

 

کریم زاده با بیان این که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) موازین دنیا را دگرگون ساخت و قدرت های ظالم و استکباری را به زانو در آورد، اظهار کرد: در این راستا همه ما وظیفه داریم افکار والای امام (ره) را زنده نگه داشته و در حراست، تبلیغ و انتقال آن به نسل های آینده تلاش کنیم.

 

گفتنی است، مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)  با حضور کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در نمازخانه این سازمان برگزار شد./936/د101/ب

ارسال نظرات